Askersund lördagen den 23:e juli

Efter nattens oväder och en regnskur på morgonen så klarnade vädret upp. Efter frukost var det smaling för gemensam karavankörning ner till utställningen.



Vi parkerade på gräsmattan vid Vätterns strand, totalt blev vi närmare sextio corvetter på denna träff.



Här kunde man hitta en och en anna EPA-traktor.







Många fina bilar fanns det att beskåda.................







Dagens kärlek............jag byter ofta. Men den här blev jag kär i idag :-)







i hade vårt egna dommarbås som satt och gav poäng, bedömning och utklassning på parkbänken mitt mot klubbparkeringen. Det var cruising runt området på parkvägen och då passerade alla vackra bilar vår parkering.



Prognosen för helgen hade varit väldigt usel med bara regn över Askersund. Nu är det tur att vädret aldrig stämmer........vi fick kanonbra väder med sol och uppehåll. Jag hade laddat med ¨Foppa-tofflor¨och regnkläder, ( paret Vinell älskar ¨Foppa-tofflor¨-----INTE !!) Jag tycker det är toppenskor att gå omkring i när gräsmattan är blöt och mer eller midre blir till lera. Hämtade dessutom vatten i Vättern för att tvätta av bilen på morgonen. Då är tofflorna toppen också!!!











Tänk att vara så här gullig och ¨småtuff¨när man är 77 år, vilken lycka !!!!!
Mina älskade föräldrar....de är så söta !!!



Prisutdelning, här tog vi hem både andra pris i femtiotalare och första pris i sjuttiotalare. Vi Stockholmare :-)





Sen nattade vi bilarna och.........



................tog en öl och tittade på cruisingen som gick precis förbi vårt hotell och uteserveringen där. Ett gäng gick och bastade och satt på baksidan vid kanalen och tog en öl.



Sen blev det File´buffé till middag med kycklingfilé, laxfilé och oxfilé. Efter middagen blev det lottdragning och prisutdelning.



Efter middagen blev det Whiskeyprovning och därefter en runda ute på staden för att kolla in cruisingen. Jag lovar att det var fest på Shellmacken utanför hotellet. Världens drag.............



Några av oss satt och småminglade och hade det trevligt med något gott att dricka på hotellet.

Jag hade bara ont i mitt revben ch var inte på topp !!! Sov sen gott iaf...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0