Autosol och är livet !!!!

Satt vid datornigår morse och längtade mig bort. Bort, bort, bort!!! Ut på sjön. Jag vill bara koppla av och njuta av att man har semester. Nu är man hemma hela semestern, diskar - städar - målar - m.m. Sådant som är vardag i mitt liv tycker jag. Dessutom har jag så ont.....nu först fjärde veckan släpper stressvärken i nacken, men då har man ett revben som gör ont istället. Det är bara att konstatera..............det är inte lätt att bli gammal. Ändå har man fått höra av ungdommarna runt omkrig att man lever som om man var tjugoår yngre än vad man är.

Hittade iaf en annons på en båt igår som jag tyckte var riktigt fin. Den skulle kunna ta mig ut på sjön och till Sandhamn och Utö. Dessutom utrustad med en nyrenoverad V8:a motor och man kan sova över i den och ha den på trailer.




Var i Farsta centrum och kollade in rean. Kom hem med två linnen, två klänningar som ska med till Rättvik, två armband, ett halsband, en halsduk och en bok.



Var också på systemet och köpte en flaska, den förra har jag och Pilefors druckit ur !! Nu har vi en till att göra slut på.....



Satte mig i solen och fixade till beslagen till mitt skåp jag arbetar med. Fick samtal och SMS från Helene, hon höll mig uppdaterad med deras besök i Borlänge, hotellrum, väder och mat. Känns bra med alla dessa underbara vänner. Ann-Catrin ringde och frågade om hur jag och mina revben mådde, samt tacka för kort jag mailat henne.



Mitt skåp ska bli ett whiskyskåp, kunde inte låta bli att prova hur det skulle se ut med lite innehåll i skåpet. plockade in och sen plockade jag ut alla saker. Skulle göra skåpet klart........vaxa det så det ska bli mörkare igen, så som det var från leverans !!!!




Först var det ljust, sen blev det vaxat mörkt.

   

Kunde inte låta bli att smaka på lite olika smaker av whiskey, vilket gjorde att jag inte kom in på cruising till StockholmCity trots att fler hörde av sig om att de skulle in. Whiskyn vann över bilen, det får bli BIL på söndag.... Satt i köket och polerade beslag när mörkret kom. Då kom också Micke och Monika förbi. Det var trevligt.



Fick MMS av en Corvettevänn som meckade med sina andra jenkare. Byte av framhjulslager var hans projekt. Kul att man blir uppdaterad vad alla gör en fredagkväll........tur att man har dessa underbara vänner som sagt. Jag klarar mig utan facebok. Jag är nog ganska uppdaterad iaf.



Idag ska jag göra det mesta klart hemma.....städa, städa  och sen packa bilen med stolar och lite kläder.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0