halv arbetsdag ;-)

Uppe klockan sju och städade och tvättade som en gammal hemmafru. Det är inte roligt när man har semester, men hur kul är det att gå över köksgolvet och det knastrar under fötterna..............INTE

RENSKREV PROTOKOLL
Renskrev protokollet från styrelsemötet i Sunne. Hade totalt glömt bort det, Att JAG var sekreterare och skulle renskriva min kladd och skicka vidare till distriktsansvarige. Ringde Åke och berättade hur det var............att jag glömt bort det helt enkelt. Nu är det skrivet..........tre eller fyra sidor.

Sen var det dags för att ta hand om solen eller kroppen och själen. Se det som du vill. Jag njuter iaf av solen. Låg och solade och hade det riktigt skönt. Varmt och gott.................sen kom katten och ville kela och sola han också.

    
Kom och sa HEJ !             La sig och sola :-)          Rastlös !!!
   
Nej vill bara kela.......       .....och här med !           La sig till rätta igen !  




Ha är så go´ och kelig............Felix, katten!
Sen kom Chivas, den andra katten. Svart som min Stingray....och kelsjuk.

 

Fotade lite blommor som jag gör MIG glad !

   



Åt lunch med Sofia som kom hem en stund. Tog ett glas vin och la mig i solen igen.

Vid hlv fem var det dags att trimma kroppen igen, motorer måste underhållas. Dvs de går bäst om de används varje dag. Jag var ute och löptränad och det gick riktigt bra. En granne stannade och bjöd in till ett glas vin en kväll, han har alltid något gott hemma och bjuder på. Sist jag var där vart det lite mycket och cykelturen hem gick väldigt vingligt.

Efter maten, duschen och löprundan satte jag mig i solen och sorterade skruvar till Corvetten. Har hur mycket skruv och mutter i små plastpåsar. Allt ska vara klart till fredag då det blir arbete med Corvetten.

Idag när jag var i garaget var det växellådsolja under bilen.........FAN !!! Jag hoppas att det läcker från växelvajern. Pappa pratade om att det skulle kunna göra det. Ska kolla det................men inte just NU!!!

En semesterdag utan Corvette...........inte ens en tur till Skanssundet. Hade helt enkelt inte lust, det kan bli så när det är soligt och varmt. Jag vill inte åka bil då..................då vill jag åka motorbåt. Ligga på svaj i en vik och bara bada och dyka och sola och...............ha det helt underbart!!!

Idag ska jag tii Ann och bada i deras pool, sola och njuta och hjälpa henne med hennes citronträd. Hennes mår inte så bra så vi ska se om vi kan plantera om det och se över det lite. Jag läste så mycket om Citronträd i vintras då mitt inte mådde bra, så det känns som jag har lite kunskap om det hela.

  

Nu har jag både nya citroner på gång och en omgång blommer igen ! Det är så kul, att det mår bra igen. Jag vill ha citroner till groggen..........så är det bara. Skulle inte köpa ett nytt för 800:- om det här gick åt pipsvängen !!!!



I morse när jag vakna klockan fem var det bara fem grader ute, jag gick och la mig igen. Nu ska jag äta en god frukost och sen åka till Ann. Corvette-väder fram till eftermiddagen, sen ska det bli regn och kulingvarning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0