Skanssundet/Corvettevänner

Igår bestämde jag mig för att ta det lugnt på sjusovardagen. Lyckades ju försova mig igår på denna dag ( vaknade halv åtta ) eller lyckades  sova riktigt länge. Jag som vaknar vid fem annars, fast jag har semester ! Om man sov länge på sjusovardagen skulle man ha lätt att försova sig ett år framöver, vi få se om det stämmer. Idag vaknade jag halv sex och läste klart min bok som jag började läsa på igår. Den var så spännande och bra.

Igår när jag låg i solen och läste blev jag sugen på ...........sill!!!!! Det gick att fixa, bara att öppna och kylen och här är lunchen. Smakade riktigt gott......



Sen blev det mat med Corvette-vännerna i Skanssundet. Träffas på Skansholmens Bistro, för att äta middag ihop på onsdagar. Igår hade de levande musik kvällen till ära, men det blev inte så mycket spelat pga stömavbrott. Jag åt en räksmörgås och drack lite gott. Var passagerare igår...........kan inte koppla och växla min C4:a. Så då fick det bli lite rosé i semestertider.







En fin C4:a kom dit, alltid kul att se välvårdade äldre Corvetter!!





Bilar och båtar samsas om idyllen vid Skansholmen.....





Färjan hem till fattigdom och elände......( menar lyx och glamor)



Vacker solnedgång........det är så att man blir rörd - berörd !! Eller ???



Med en stor godispåse mellan benen gick färden hemåt på krokiga/kurviga vägar. Så underbart att få åka Corvette och känna bilens suveräna väghållning. Våga gasa, men tänk på viltfara och de du möter..........



......................älgfara!!!!! De är också hungriga....



Idag ska jag nog ta det lugnt och se över lite arbete. Skicka lite mail och ta bilen på en tur till affären. Prova om man kan löpträna med revbenet, det ska bli spännande........annars får jag gå !! Måste bara röra på mig.....jag blir så FET !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0