Vänner.......

Vänner är nog det BÄSTA man kan ha och Corvette. Igår var hela dagen ett rent helvete. Upp tidigt som vanligt och satt och skrev köpekontrakt. Nu är båten såld och jag är tom på tårar, grät och mådde pest igår. Hur ska jag klara mig utan att vara på sjön i sommar. Ska ta Cinderella ut till Sandhamn över dagen någon dag och bara njuta av livet där ute.



Sandhamn 2010

Måste bli så. Ska faktiskt fråga om jag kan lifta med en granne in till stan, ta mig till Nybrokajen och båten ut. Då kan man ta sig ett glas vin på Seglarrestaurangen och må bra. Nu ska jag leta liten sportbåt, snabbgående ska den vara. Inom två år ska jag ha mig en. Får köpa mig en i födelsedagspresent när jag fyller jämnt om något år. Vill hellre ha en SeaRay än en HD, så är det nog.

Igår hämtade köparen alla saker till båten, röjde ut alla pinaler som tillhör den. Tog hela dagen, städa ur båten, plocka ihop, skriva kontrakt, gråta....m.m.

Det är då man har vänner som ringer och peppar upp den.

Helene skickade bild från CM



Hon hade fått CM men inte jag. Snygg bild på mig en kall och blåsig dag i Malmby då jag arbetade som säkerhetsansvarig med ¨Tomten¨ och startade alla som ville köra dragracing. En otroligt bra dag i mitt liv. Till och med så var det som så att kompisarna fick iväg mig för att prova ett par turer på dragracingbanan :-) kul soom bara den. Roligast var nog att Affe kom glad i hågen och ställde upp bredvid mig. Ett stort skratt mot denna racetokiga man. Fan vad kul det var.....lärde mig så mycket av Tomten och Chrippa denna dag.
................man ska leva på de bra minnena när livet är trist.

Igår var jag och handlade mat till i kväll. Sofia och Linus kommer och då blir det grillning. Kunde inte låta bli att gå förbi leksaksavdelningen och där hängde en Corvette jag inte hade, så den kom med hem.En till Corvette till min lilla samling.



I morgon blir det Västerås :-)

Vill du läsa mer, skrolla ner för jag har fina bilder från Nyköping som jag skrev sent igår kväll klockan tjugotre noll noll efter gårdagens tunga och tråkiga dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0