Inte bloggat på en vecka ??????

Har inte bloggat på en vecka och det beror på att jag inte varit hemme och inte hunnit heller. Finns bara stress och ingen tid över till dator och blogg. Känns som jag sviker de som läser men jag mår inte bra av allt stressande men nu har jag kommit i mål. Jag har det rätt bra nu. Läget är under kontroll.


Måndag 30 maj.

Upp klockan fem och packa, duscha och faktiskt blogga. Tog bussen till jobbet och fick sen åka med i en bil till Nynäshamn. klockan elva gick båten till Visby. Skulle ha ansvaret för en hel skolklass i tre dagar. Lite stressande faktiskt men mest kul. Hade en toppenresa över det stora havet. Kom till Visby och hämtade ut våra cyklar, cykla till museum i Visby och tittade på Igelkottskvinnan m.m, cyklade sen till Visby Havsbad där vi fick våra stugor, sen var det bara ner och äta middag och poolparty därtill. Tio var alla i sina vagnar och bäddade och elva sov de flesta.



Tisdag 31 maj

Upp tidigt till frukost på restaurangen, cyklade sen till Boda Borg, en otroligt lång resa för barnen som slutade i att en del ville inte cykla mera. Jag beställde hämtninga av cyklarna 1000:- gick det lilla kalaset på, men en trevlig kille kom och hämtade alla cyklar och körde mig till Boda Borg oxå. Sen bokade vi Taxi till Visby för alla barnen för att hämta våra cyklar. Cyklade genom Visby på alla kullerstensvägar och sen utmed havet till Visby havsbad. Middag på restaurangen och poolparty idag med. Tog en promenad till havet och gick i strandkanten och letade fina stenar. Några barn badade i havet. Sen blev det mingel i vår villavagn med chips och läsk.



Onsdag 1 juni
Upp tidigt och städade ur vårt boende, cyklade utmed havet i morgonsolen och hela Östersjön var spegelblankt. Cyklade till Visby och lämnade in våra cyklar. Taxikillarna som körde oss igår gav oss ett bra pris för körnig till Kneippbyn fram och tillbaka så vi nappade på det erbjudandet. På Knippbyn han vi med både sommarland och vattenland. Tillbaka till Visby blev det glass i glassbaren, Sveriges största glassbar har de. Så gott. Sen gick båten till Nynäshamn klockan fem. Tobbe hämtade mig med Corvetten klockan åtta och vi åkte en lång omväg i den härliga sommarkvällen för det är sommar nu !!!!!



Torsdag 2 juni

Upp tidigt och började plocka alla båtdynor i bilen och sen till båten för att göra den fin.plocka i dynor och kuddar, polerade och tvättade. Hela dagen gick åt till det. Hem och började plocka in kökssaker i skåpen, höll på fram till tolv då jag dog av trötthet !!!!

Fredag 3 juni

Upp fem och fortsatte plocka in i skåpen, diskade men det skulle jag inte gjort. När jag hällde ut diskvattnet hade rörmokaren glömt plugga igen ett hål så allt vatten rann ut på det nya köksgolvet!!! Faaan. Sen tog jag ut Corvetten och åkte och handlade färg och lite saker till det nya köket. Hem och fortsatte med att plocka saker till klockan halv tolv.

  Fick 14.500 :- i BH´n av Tobbe, bidrag till alla mina bilreparationer :-)

Lördag 4 juni

Upp klockan fyra och städade hela tvättstugan städa......nej sanera. Skurade med tandborste nästan. sen var det full fart till båten för att visa den för ett par som är intressrade av att köpa den. Sen full fart hem och slipa kökssoffan och måla om den. Målade fönsterbrädor och lister i mitt nya kök. Sen tog fan tag i mig och jag började måla om väggarna i allrummet. Höll på och måla fram till tolv på natten.



ett vrål i natten ......!!!!!!


Söndag 5 juni

Upp klockan sex och började måla igen, kaffekoppen i ena handen och penseln i den andra. Målat och satt upp border och städat hela dagen. Då menar jag HELA dagen. Stannat upp för att prata i telefon med de som anmäler sig till olika evenemang inom klubben. Middag klockan sju och sen datortid......äntligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0