utflykt i regn...

Upp tidigt på fredagen och möttes av Värmlandsväder......REGN !!! Åt en riktigt god frukost och sen fick jag köra pappas C5:a för han har så ont i sina ben och behövde vila dem lite denna dag. Kanske till min lycka då vi gjorde en lite memories på det hela. Det var 25 år sedan pappa och jag åkte på sommarmöte för första gången till Värmland och Bäverland ihop. Jag hade köpt min första Corvette under hösten, flyttat hem till mamma och pappa och låg i garaget hela vintern och slipade rost med pappa. När sedan första sommarmötet med Corvetteklubben skulle vara, vågade jag inte åka själv utan pappa fick sitta bredvid och åka med upp till Värmland och Bäverland 1986.......

Vi åkte på fina vägar genom värmlands skogar och hamnade vid en kyrka och ett Elvis café, där vi fikade...





Memphis tårta.......och annat

När vi kom tillbaka till Sunne så tvättade jag bilen åt pappa i ösregnet så den skulle vara ren till lördagens rally. Sen var det möte med styrelsen och alla distriktsansvaraiga, då jag skulle representera Kenneth :-)  och blev dessutom vald som sekreterare för mötet, då jag visst gjort ett bra jobb tidigare på ett möte i Linköping som det....

Vi hade förfest och Ivan memories i Jerka och Helenes rum innan middagen......jag kom i min fina aftonklänning¨tillverkad av present från Örn¨



Sen var det middagsbuffé och glada HÄPP HÄPP vid vårt bord......



Sen var det Playtones som spelade upp till ljuv musik efter att ordförande hade delat plaketter till medlemmar som hade varit med en längre tid. Jag och pappa fick 25års-plaketter.............







Sen var det dans till Playtones och när de spelat klart så var det natti natt. Trodde jag JA!!! När jag skulle in på hotellrummet så var jag utelåst så det vart race med min kompis i rummet bredvid, då vi skulle väcka Tobbe så att jag kom in. Kalsongrace och Ivan memories titeln gick till Jerka, jag lämnade över titeln som jag haft ett år och som jag fick på sommarmötet i Sälen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0