fredag igen.....

Tänka sig att en vecka kan gå så fort. Nu är det fredag igen.....och snart måndag.......och snart VÅR och då får man ta ut Corvetten. Igår när vi var ute på gården så pratade/funderade en kollega och jag om hur lång tid kommer det att innan all snö är borta. Snön är packade rätt hårt just nu så att det kommer nog att ta sin lilla tid. Det som är sämst är att våra skogsvägar brukar vara fuktiga länge då smältvatten rinner från skogen och ut på körbanan. Bättre är det för de som bor nära stan.

Funderade igår lite tillsammans med en kompis om hur väglaget kommer att vara den dag jag ska ta hem bilen. Hoppas fortfarande på att det går att låna det täckta släpet så att jag slipper saltvatten och smuts. Bilen ska hem så ren som möjligt och in i garaget där den ska få stå och härda.

Vaknade 04.07 i morse av en konstig dröm. Den är hemlig fram till jag avslöjar den, kanske om två månader när jag ställer på Corvetten. Överraskning   ;-)

Satt vid datorn igår kväll och var aktiv på forumet ett tag. Alltid kul att kolla in vad killarna håller på med i sina garage. Trim och snygga tillval på bilen, är nog vinterns melodi. Snart ska alla bilar ut och visa upp sig.......



Vårmönstring 2009.............................

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Elisabeth!

Vilken fin bil du kommer att ha en dag. Jag har nog någon bild på när jag köpte den dammig i ett garage i Enköping. Att den var omlackad och rostig visste jag inte. Det jag gjorde var att skrapa rent och lacka underredet.

Nåväl nu har jag min -68a som har kostat mig 200 tusen utan lack mm kanske ingen bra affär? men man köper ju en sån här bil med hjärtat?

Solen skiner idag och det är underbart.

Pär

2011-03-05 @ 15:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0