Spa-lördag....jag gjorde rätt !!!!

Vaknade denna underbara lördag då solen sken från en klarblå himmel. Hade väldigt svårt att bestämma mig om jag skulle åka till stan och kolla när klubb-kompisarna körde Go-kart eller om jag bara skulle stanna hemma och ha det bra!!! Efter nio hade jag bestämt mig.......jag skulle stanna hemma och ha en dag sittandes vid husväggen och bara mysa i solen. Behöver all avkoppling som tänkas kan just nu! Satt i solen från klocka tio till tre, dock inte ensam. Jag hade radion med mig och en mysig musik känsla av After-ski fick en att må bättre...längtar faktiskt till fjällen och åka slalom, men det finns inte på kartan i år med den dåliga ekonomi man får när man renoverar en gammal bil. Båda katterna gjorde mig sällskap samt Linus, Sofia och Tobbe......vi bara lät solens strålar tina upp oss efter denna kalla vinter. Satt i bara linnet och temperaturen var i halvskuggan +15 grader. 



Solen tittade sedan även in i garget då jag gick dit vid halv fyra med ett glas vin i handen för att se över mitt lilla projekt. Jag började plocka ner lite mer av inredningen för att sedan sätta ribban på min renovering. Har en order liggande på Corvette Sweden och måste bestämma mig till på måndag om den ska gå vidare eller om jag ska pausa den.


Kan bara konstatera att ..........
...........Hon är otroligt blank mitt ¨lilla¨renoverings projekt :-).....eller ¨stora¨



Plockade bort lite av inredningen, tog bort mittkonsollen och där var det lagat och lappat, smutsigt och måste nog se över el-kablar till fönsterhissarna oxå.....









Efter att suttit i bilen och torr-kört och funderat över renoveringen och målet med min bil, har mina renoveringstankar tagit en ny väg. Ska jobba vidare på dem på måndag eller under nästa vecka. Kommer behålla det mesta orginal men göra något som inte har det minsta med orginal att göra men det kan bli bra ändå. Bra för plånboken kan det bli om det går att genomföra och att jag tycker det blir snyggt. Det är nog det viktigaste.... att jag blir nöjd för det är bara min bil. För mig är en renovering till NCRS-bedömning helt uteslutet, det finns så mycket som skulle byggas om i så fall. Men jag är helt imponerad av killarna som jobbar för att få bilen i så mycket orginal att de kan bli klassade i NCRS-bedömning.



Hittade åter mina gamla tidningar från 80-talet och fastnade i olika reportag. Satt där med mitt vinglas i garaget på en barstol och bara läste och läste. Vilken toppen-kväll denna lördag...







Den stora frågan just nu är NCRS- bedömning och en ¨light¨version av orginalbedömning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0