Fredag blev låååång....

Var uppe klockan fem i fredags morse och fortsatte min rensning av köksskåp och sopsortering. Denna fredag blev det inget bloggande till kaffet utan fortsatt städande och sen var det iväg till bilverkstaden.

Hade tid hos bilverkstaden på fredag förmiddag. Var hos killarna och vi var ute och provkörde min Transport och han hörde också det enmotoriska lilla Cessnaflygplanet i min framvagn. Det visade sig att mitt framhjulslager i vänster framhjul är trasigt, så det blir till att laga mera. Så att FREDAGEN den 13:e maj ska den in på verkstaden. Otursdag eller lyckodag det får man nog bestämma själv !!!!!!

Sen full fart till jobbet och hade städdag av tomten. Både personal och barn städade och gjorde vårfiint. stängde och senvar det bara att fixa kvällsmiddagen, något lätt och enkelt. Grillade kyckling och lite tilltugg. Sedan fortsatt rensning av köket och utflytt av möbler till allrummet. Nu är hela köket i allrummet. Skaffer och matbord. Porslin och disk i tvättstugan samt kaffebryggare, brödrost och micron. Campingliv i villa till nya köket kommer den 17:e maj. Norges nationaldag.......





Citronträd, gräslök, basilika och rosmarin. Fullt av kryddor men inget som fungerar som drivmedel till en Corvette. Tänk om man kunde få ut energi av maskrosblad, om det blev någonsorts olja av det som kunde driva en bil.

Ingen Corvette-tid just nu :-(    .............. inte ens cruising på Sveavägen igår kväll fanns det tid till. Hjälp vad händer......det är ju inte det här jag vill.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0