Min lördag.......

Min lördag blev toppen på så många sätt. Den var bara BÄST !!!

Vaknade tidigt och sattte mig och bloggade samtidigt som jag fikade. Duschade och plockade ihop alla mina saker. Hittade självklart inte dosan till garageporten, så jag flög omkring i huste och leta och leta. Sen hittade jag Xtra dosan. Fick upp dörren, kasta in alla saker och drog iväg. Klockan var då halv åtta.

Hamnade i kö innan Vårsta och undrade vad som hade hänt. Hänt occh hänt, det hade inte hänt något. Men mitt i gatan stog farbror polisen och stoppade alla bilar från NYnäshamn. Det var kö fram till honom, bara för att visa körkortet och blåsa. Jag som var chaufför igår kände mig lugn......men ändå sressad.......tiden, hallå! hallå! Jag ska vara i Stäket om ett tag ! Till slut kom jag fram och fick blåsa och han önskade mig en trevlig dag!

Klart att jag ska Ha!



Polisen mitt i gatan står...........



I Stäket bjöd jag på fika och hembakat till de som skulle följa med på dagens tur till Lasse Åbergs museum i Bålsta. Info om dagen till alla och en snabb presentation av oss själva.



Guidad tur på Åbergs, så otroligt spännande att lyssna till allt som guiden berättade. Innan guidningen hade vi ätit en otroligt god lunch men bacon inlindad kycklingfile med bulgursallad och ajvarcremefraichsås. Det satt som en ¨smäck¨i matskrinet.



När vi kom upp till Åbergs museum så kom Örnen med en present till mig. Gissa vad ????

- En rosa rattmuff till klubbens söta rosa klubb-mössa som jag köpte på Taxinge. Tror att hans fru säljer sådana i hennes butik i bålsta...Fixeria



Sen hamnade jag på fest ute i Vällingby med trettio klubbkamrater. Så otroligt roligt!!!! Skrattade hela kvällen, var dock lite ledsen över att jag inte kunde smaka på denna enorma flaska med Jäger på 1,75 liter. Har aldrig sett en så stor Jäger och med handtag på baksidan av flaskan. Jag som ÄLSKAR Jäger, det var jobbigt att motstå detta.

Hem sent genom natten som den grå riddaren, hästkrafterna fick jobba och jag var snabbt hemma i min sköna säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0