Vilken dag................

Vilken dag jag hade igår. Åter igen en av de bättre. Så JÄVLA roligt...........allt var bra.

Upp halv fem och fika, fixa matsäck och fixa lite med bilen. Sedan tanka i Söderstälje ( Tobbe betalade ) och sen full fart till Malmby. Tobbe och jag låg och körde motorvägen ner nästan ensamna. En bil då och då. Så otroligt härligt, inga köer och bara köra. Låg bredvid varandra och lekte lite på vägen ner.

När vi kom till Malmby var redan några klubbkamrater där. Jag fick lära mig hur man riggar en tidtagningsanordning av Lelle, och det fick kamraterna också lära sig. Det var kabel som skulle ut till 201 meter och kabel som skulle ut till 402 meter. En riktigt bra morgonpromenad blev det.



Mycket mäta och markera blev det ......



Kabel som skulle ligga vid startlinjen........fast som senare skulle upp i luften med hjälp av stöttor och rep.



Tomten klär  ( jul ) granen



Tidtagningen. Stog och jobbade vid start hela dagen. Fick lära mig så mycket av Tomten, så otroligt roligt. Lärde mig hur en stege fungerar. Vi körde en 32-stege, när alla hade testkört ett par gånger och fått fram olika tider. Alla körde mot alla och hade en trevlig dag. Jag besiktigade bilare och förare innan start. Tråkigt att en del blev sura när man säger till dem om säkerhetskraven, då det gäller dem själva och andras säkerhet. Så borde det inte vara.



Crippe en skön kille som lärde mig jättemycket igår också. Kan hundra procent mer om dragracing än tidigare. Men mer ska jag nog lär mig, det här är något som är riktigt kul.



Depå-fordon.



Testrepa av självaste ansvarig..........



Min favoritbil kom och körde hela dagen, den är så retro !!!!



En av mina favoritkompisar körde efter lite meckande........



Den här är så grym......



Sen kom regnet, satte mig i bilen och väntade tills det slutade. Liten vattendroppe där !!!



Sen kom sol, och full fart på aktiviteterna igen.



............och på mig. Till slut var jag ute på banan och provade att köra dragracing. Ingen återvändo då Jerka ritade upp startnummer och en glad gubbe på min bil. Hur kul som helst, men för sent. Han bara köra två repor, nästa gång ska jag vara med. Så otroligt häftigt, roligt och framförallt en adrenelinkick !!!! Skulle kunnat köra fler repor för att förbättra, tid och hastighet, reaktionstid och växling. Hur man ska göra vid start, hur länge man ska köra på varje växel, och framförallt ha ett par handskar som passar. Det här ska jag göra fler gånger, en sak som är säkert.



Efter grillning och grogg när jag kom hem så tvättade jag bilen, andra satte sig nog och tittade på TV eller firade med Champagne.



Dagens snabbaste bil......nej dagens snabbaste Corvette.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0