söndag den 20 november

Var uppe tidigt på söndagsmorgonen. Fullt ös!! Efter fika och bloggande så gick jag ut och statade mina projekt. Först tvättade jag Marias bil, körde sen in den i värmen så nu står den också inne i garaget. Tvättade sen Toyotan och dammsög ur den invändigt. Precis när jag var klar med tvättningarna ute så började det att regna. Sen in för lite frukost.

Sen kom pappa och mamma när jag var i garaget. Igår kollade vi upp en hel del på bilen.



Vi tog bort behållaren för glykol, det visar sig att den läcker mer än vanligt just nu. Vi hittade en spricka i den som bara blir större och större. Nu blir det nog till att köpa en ny behållare.









Mecka bil med långt hår går inte alltid så bra. Håret fastnade under liggtrallan eller ¨horan¨som den också kallas.

Fixade hastighetsvajern som läckte en del olja. Hoppas den blev tät, ska ut och kolla om en stund. Börjar sent så jag hinner vara i garaget en liten stund på morgonen. Ska städa upp lite från gårdagen, hade svårt att sluta jobba igår kväll. Men jag hade bjudit hem Sofia och Linus på middag, så de var väldigt hungriga vid sex. så då fick jag gå in och laga middag och efterrätt ( i meckarkläder blev det, jag är inte riktigt klok! ). Sofia och Linus haade bakat pepparkakor med mormor, jag gjorde en deg i lördagsmorse så det vara bara att kavla ut!

I garget bestämde vi iaf att en gammal bil ska få läcka lite.




Från styrsnäckan..............och från packning



Det bestämde pappa och jag när vi låg där under bilen................



Men ny packning till oljetrågets bult blir det iaf..............



Satte fast lite av instrumentpanelen, fixade så att popupp-lysena ska fällas upp, satte dit larmet ( det gick inte så bra ), satte dit Stingraymärkena och det är nog det snyggaste på hela bilen.



Men det absolut svåraste var att få dit emblemet på fronten, så trångt att komma åt och få dit plåtmuttrarna så att jag trodde att jag skulle vrida armen ur led. Men nu sitter det där !!!



Det dyra emblemet.....................men snyggt är det !

En toppen-söndag blev det..........älskar sådana här söndagar. Börjar med mecking och avslutas med middag och lite vin.

Hoppas att det kan bli en bra vecka, förra var helt otroligt stressig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0