Äkta höstcruising...........

En äkta höstcruising under söndagen. Tog det lugnt på morgonen och bara gick omkring och småmyste. Böt lite gardiner, körde en tvättmaskin och tog en skön dusch. Letade efter ett par speciella Converse på nätet och ringde lite samtal till butiker i Stockholm, innan kvällen var slut hade jag beställt ett par som kommer på onsdag. Jipiiiiiiii vad jag är lycklig.

Sen visste jag inte om jag skulle jobba i garaget eller ta ut Corvetten.

TA UT CORVETTEN !!! så klart !!!



Ett helt underbart höstväder över Stockholm med sol och klarblå himmel mötte mig och Corvetten när garageporten gick upp. Startade upp alla hästkrafter och drog ut på äventyr !!!

Tog en sväng ner till Peter och Ann i Järna och det var ett bra val. Peter bjöd på kaffe och tårta och vi satt och småpratade en hel del en längre stund. De bor så otroligt fint ! Ann hade nattat sin bil och den stog där med sin gula pyamas på.......

Fortsatte sedan på fina höstvägar runt om i Södertälje och sen blev det motorvägen till Slagsta, härligt att vrida på på lite och sen lyckades jag att få in en sån härlig cruisingkänsla mellan bilar och köer mot Slagsta...........I am the queen.

Vid Slagsta väntade jag in en kompis från Ekerö.......







Hösten är så otroligt vacker. Vacker som............!!!!

Sprang runt där som en turist och bara fotade hej vilt !!!!







Sen kom färjan och en Corvette!!!!





Snackade lite skit och sen blev det en mindre cruisingrunda som slutade utanför en tillbehörsaffär i Botkyrka som säljer biltillbehör. Börjar på Bil och slutar på tema.



Parkerade långskepps utanför butiken. När Affe och jag sprang runt i affären och letade gängtappar och annat möter jag en jobbarkompis till Mats. Butiken stänger och vi stannar till utanför alla tre och pratar vidare. Vi tar sen en sväng till Statoil i Tumba för att tanka...................

Pratar med Janne i telefon om ditten och datten på väg till Ica. Alltid lika trevligt att prata bil med sina vänner. Jag är nog en riktig bilnör.................sorry!!! Träffade Marianne på Ica och stog där som en hemmafru och pratade, jag kan det med !!!! Men det är inte lika kul som att röra runt i växellådan och känna motorn få jobba på lite.

Åt lite god mat och sen pratade jag med pappa och mamma på kvällen, ja söndagen blev lååååååång och helt underbar!!!

Idag börjar jag sent, ska till affären och handla lite som fattas till mässan nästa helg om jag hinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0