Högsta växeln i.............

Högsta växeln i, igår lördag! Vaknade ganska tidigt och tog min pencillin, Sen tog jag fram datorn och skrev två reportage till tidningen. Fick bara en sådan lust.................det är så med esteter.

Tog sen bilen till mamma och pappa, inte för att ut och åka Corvette utan fixa med deras båt. Jag har förbjudit pappa att gå upp i båten, då jag är rädd att han ska göra sig illa. Han har redan avverkat det kapitlet.

Mamma och pappa i somras vid Skanssundet.

 

När vi kom till båten så var hela båten fullt med löv. LÖV,LÖV,LÖV...................do you lÖV me ?



Det blev till att tvätta däck och inte tvätta bil :-)



Sen byggde vi båtställning, syrran och jag ! De andra fixade med saker nere runt båten som skulle arrangeras om. Pappa fick ont i ryggen och mamma bjöd på god lunch.



Sen var det klappat och klart, pressen låg på plats och däcket blev tillochmed dammsuget.Fint ska det vara !! Gäller bil som båt......................rent och blankt !!!

Åkte sedan vidare till Upplansväsby för att hämta bord och stolar till mässan i nästa vecka. Här kan man hänga en stund och ta en paus.



Väl hemma blev det ett par timmar i garaget. Först kom en granne på fyrhjuling och det blev lite mingel i garaget. Alltid roligt att stå och småljuga lite. Sen kom ett annat par förbi och det visade sig att de ska bli lyckliga föräldrar i mars. Lite coolt, pappan där och jag är precis jämngamla. Skiljer fyra dagar på oss, så vi har haft fest ihop förr i tiden !!!!

Var i garaget nästan hela kvällen och fixade med lite av varje. Alltid småtrevligt att var där. Idag ska jag se om jag kan få in högtalarna snyggt i instrumentbrädan sen så ska jag beställa varor från verkstadsboden oxå.



                                I LÖV my car.........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0