Mecking innan jobbet :-)

Vilken underbar morgon jag hade igår. Efter fika och bloggande så gick jag ut i garaget och fixade en hel del med min gamla bakruta som var full med silkon och svart fönstermassa. Satt där och lyssnade på radion och tyckte livt kändes toppen fast jag inte kan träna pga av att jag äter min pencillinkur mot Borrelia.

Så här fin var jag om händerna innan jag hoppad ein duschen för att sen vara på jobbet klockan halv tolv. Messade med mina favoritvänner som är på väg till USA.

Fick ett trevligt SMS om hur jag mår och om hur det går med bilen osv. Alltid kul när vännerna från sommarens träffar hör av sig fast säsongen lider mot sitt slut.



Så fiiiiiiiiiiiiiiin !

Under dagen ringde en kille som jag beställt varor från och sa att jag inte betalat frakten så om jag ville ha leverans så skulle jag betala in den omg. Det gjorde jag så klart så fort jag kom hem !

Igår kväll satte vi upp vitrinskåpen i garaget till mina samlarbilar, stog där och putsade glasskivor och gjorde fint. Ut kom en spinde som var så äcklig att jag inte mer än kunde döda honom. Han var sååååååååååå STOR !!!! Han skulle säkert äte upp min Corvettespindel dessutom och det får han inte. min Corvettespindel bor numer bland mina Citronträd igen.



Min spindel som kom fram i december förra året i Corvetten när jag höll på att ta bort silikonrester och fönsterkitt på bilen. När bilen skulle till lack så flyttade jag honom till mitt citronträd och nu finns samma spindel ett år senare kvar i garaget i hörnet där citronträdet numera står efter att trädet kommit in i värmen efter att stått ute hela sommaren.



Tror att trädet trivs ihop med spindeln för det blommar för fullt nu !!!

Idag ska jag åka till pappa och bygga båtställning åt honom. Jag har förbjudit honom att gå upp på båten. Jag är rädd om min support för renoveringen. Jag klarar mig inte så bra utan honom. Det får inte hända honom något, han är en äldre man i sina bästa år.............



Pappa som ung bilmekaniker.....................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0