Sovmorgon....

Igår hade jag inte sovmorgon men idag blev det en riktig sovmorgon. Vaknade klockan halv åtta, kokade lite te och satte igång att städa ur skåp. Skåp i tvättstugan och badrummet är nu urstädade.

Igår hade Sofia födelsedagsparty hemma hos oss!!! Fixade tårta och bakverk till alla klockan två, sen var det middag till sjutton personer framot kvällen. Nygrillade kycklingben, revbensspjäll, ljummen pasta, pommes, nybakade småbröd, två sorters sallad, mosarella, fetaost, goda såser, goda ostar, vin, öl, grogg.....................inte undra på att kroppen ville ha sovmorgon. Städade hela huset klockan elva då alla for hem åt olika håll och Sofia tog med sig sina kompisar ut i Stockholms innerstadspuls.

Meckade iaf på en sak som jag funderat på ett tag. Var jag hade gjort av fästet till radioantennen. Mellan tårtbak och inväntan av gäster blev det lite mecking i garaget. När vännerna kom låg jag i garaget under bilen i kjol och polerade fästet till antennen med autosol. Nu sitter antennen på plats. Men jag tror inte jag vill ha den så jag måste nog hitta en ny...................



Första gången jag meckat bil i kjol inne i garaget var igår iaf !!!!

Pratade en hel del med Kerstin igår som ville ha med mig på öl & whiskey mässan. Hon vet att jag gillar whiskey och det hade ju varit trevligt att följt med om jag inte hade varit uppbokad.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0