Min söndag...........

Vaknade klockan halv fyra och kollade temperaturen ute. Jävlar vad det var kallt !!!! Tre grader men ingen frost . Vilken jävla tur !. Mitt Citronträd dör av frost........... Måste få in de i garaget.

Klockan nio när jag satt och bloggade och drack en kopp kaffe så bankade det på dörren och där stog ......MIN PAPPA. Idag ska vi mecka bil och bara vara i garaget. Började att polera blinkersglas och  montera dit det......pappa hade fixat nya plåtmuttrar ;-)



Sen gick hela dagen åt till att montera dit front och lysen, spoiler fram och borra nya hål. Inget av det  gamla fungerar  till de gamla hålen. Amerika..........?!?!?!?!



Pappa hade köpt nya borrtappar för över tusen kronor för att vi ska kunna fixa till allt bra. Gängade om en hel del. Ska fixa baklyset nästa gång, behövs gängas om.



Låg under bilen och monterar dit blinkersglasen då jag bara skriker rakt ut - Pappa !!! Min spindel finns kvar !!! Min och min, men jag hittade honom i Corvetten vid jul 2010/2011 då jag tog bort silikon runt bakrutan på Corvetten, då bodde han i Svarten. När jag skulle köra bilen till lackering flyttade jag spindeln till mitt Citronträd och nu har han bott i garaget hela sommarne och dyker upp just idag. Han finns där !!! Vad jag blir glad. Min Corvettespindel!!!! Han ska få flytta in i bilen när bilen är klar. Han bor nog där och bara väntar på att få flytta dit.



Pappa hade med sig två paket till mig !!! Två nya backspeglar till dörrarna.



Det bästa på hela söndagen var att hålen på dörren passade när jag kollade med hålen på foten till mina nya backspeglar. Tidigare satt några backspeglar från Biltema där och det vill inte jag ha !!!



Nu har jag dessutom flyttat in Citronträden i garaget. Jag har ett stort och ett lite mindre. Citronerna håller på att mogna och när de är mogna ska jag fixa en god grogg !!! Nu har Corvettespindeln ett ställe till att trivas i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0