Fick lite energi........

Fick lite energi igår. Efter fika och bloggandet var det dags för en timmes promenad. Fick sällskap i luren efter en stund av en kompis som jag brukar prata med då och då. Alltid lika kul att prata bort lite tid om ditten och datten.



Sen tog jag ut den Grå.............

Jag blev så kär!
Kär igen!
I ljudet. I doften. I känslan.
Att bara få köra ett repor på vägen och sen sitta kvar i bilen och bara lyssna. Stanna upp! Känna av. Hämta in.
Hämta in massor av energi.
Så bra för mig...............det är jag värd.



Så härligt!

Då ringde Uffe en kompis och han undrade om jag hade fika på gång, han skulle provköra sin Camaro. Kul tyckte jag, men hade bokat in påskmiddag för Sofia och Linus - så inget fika idag. Gömde påskägg till ungdomarna som de fick leta efter. Åt skrattade och spelade spel, en bra avslutning på en ganska trist helg.

Sen fick jag MMS av Roffe, han är så duktig. Härligt att se att han har sån energi att arbeta i garaget.
OOOOOOOOOOOOOps nu kom jag på att jag glömt svara på Guy´s sms, det måste jag göra under dagen. Måste fråga honom om en sak oxå. Han som satt dit sina nya gummilister nu i vinter. Tips om lim och annat. Sådant som kallas småknep!

Somnade kvart över sju, vaknade av telefonen som ringde 01.53 - Jag är hemma på Arlanda nu!  - Va? - De har kört in tid och jag är hemma en och en halv timme tidigare. Jag slängde mig i bilen för att hämta Maria. Skönt att köra när det inte är trafik. Vägarna låg öde och jag kände mig som vägens drottning som kom körandes med stereon på högsta ljud. Så härligt! Jag lever igen! Tänk att man kan känna sig så deprrmerad av lite snö och kyla. Ska bli skönt att gå till jobbet idag. Där hinner man inte tänka på att det är tråkigt ute och att man kan köra Corvette och ha annat kul för sig som att sitta vid husväggen med en ¨kall¨och sola. Det var vad jag hade hoppats på, och ett besök till Elmia. Elmia får det bli nästa år. Hade varit fruktansvärt mycket folk fick jag veta från de som varit där. Knappt att man kunde ta sig mellan hallarna, mán missade inte så mycket då. Gå där och trängas - fy faro .......trist eller helt underbart trevligt!

Nu har jag fikat klart och ska ta mig en power-walk på en timme. Börjar arbeta klockan elva idag :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0