Lördags-nöje! Köpte reservdelar...........

Lördags-nöje! Köpte reservdelar till dammsugaren så att jag kan julstäda. Körde sönder orginalet. Meckade isär hela munstycket men det gick inte att laga! Bara till att köpa nytt. Roligt att man kan köpa reservdelar på varuhuset som är precis lika dant. Samma modell men med ett annat varumärke, och på det sättet billigar än att köpa med loggan på från fabrikanten.
 
 
Köpte ett par egna hörselkåpor med radio sändare i. Ett måste för de som bor på landsbygden  :-)
 
 
Sprang runt och handlade julklappar till barnen och lite annat som skulle med hem! Sen kom snön! Vid ett så blev det snöstorm! Tog oss hemåt i snöstormen. Stannade på väg hemåt och köpte vinterdäck av grannen, ja inte granen! Den ska vi köpa senare ;-) Träffade honom på julmarknaden i Nynäs förra helgen och s då kom han fram ill mig och sa att han hade nya vinterdäck från sin Toyota på fälg som han ville sälja. Han hade ju sett mig åka omkring i min lilla vinterpärla! Så nya däck blev det i snöstormen under lördagen.
 
När vi kom hem hade vi strömavbrott och det blåste och snöades om bara den! Plockade in alla julklappar och satt sen framför öppna spisen och slog in alla paket. Sen fick vi laga middag i braskaminen. Det blev stekt fläskfilé med sallad och lite rött vin till. Ingen ström under hela lördagen. Missade på så sätt ¨Så mycket bättre!¨
 
 
 
Mys i snöstormens mörker! Mys framför öppna-spisen..........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0