Lugnet.............

 
Lugnet är här. Insnöad på landsbygden. Vilken underbar onsdag! Kaos överallt.......i onsdags låg bussarna, lastbilarna och personbilarna i diket på vår väg. Ingen plogbil på landet och ingen el under onsdageskvällen och natten. Lagade middag i braskaminen, på glöden av björkved. Fick lift hem av Magnus i onsdagskväll, han har fyrhjulsdriven volvo, min ¨pundarbil¨fick stanna kvar på jobbet under natten. Var iaf ute och lekte i över tre timmar i onsdags i snöstormen...............så fantastiskt underbart! Man ska bara på landet i en pulkabacka, inte i stan  och färdas med bil eller tåg. nu måste man hjälpa smådjuren också, fåglarna behöver mat......
 
 
I torsdags var min arbetsplats stängd pga snö och kyla. Ett bra beslut som fattades av ledningen.Jag var ute och julhandlade lite, städade, möblerade om, fixade med mina citronträd som nu har fått blomknoppar. Kan bli citroner till groggen om de blir befruktade. Jag får leka humla och stå där med pensel och surra.
 
Igår fredag låg fortfarande bussen kvar i diket utanför där jag bor. Lastbilen och buss nummer två var borta. Jag var och tränade på gymmet, precis när jag ska gå in backar en tjej på en bil och drar hela sin sida mot en annan bils sida. Vilket ljud, lister och plåt som nöts mot varandra. Efter träningen så var jag femtiominuter hos sjukgymnasten. Lärarkandidater, sex stycken som skulle titta och klämma. Men min egna är bäst! Han bara letar upp där man har ont och vips så är det över. Jobbade sen hela dagen och hade en mys-kväll hemma. Dessutom så lyckades jag klippa Marias katt som numera är så gammal att han inte orkar fixa tvättningen på baken. Blir som rastaflätor, nu är de borta och han är så go'. Som om han vill tacka mig för hjälpen.
 
Fick sms av Örnen som informerar om att det ligger helgfilm ute på nätet. Ja tänk vad skönt det är med sommar oxå. Men jag verkligen älskar livet nu med all snö.........
 
 
 
 
 
Undrar om det går att ploga med den här? Eller om den bara klipper gräs?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0