Tänder stjärnan i fönstret

 
Tänder stjärnan i fönstret.................mörkt när man kommer hem och mörkt när man vaknar. Ute är det kyligt och mycket snö. Var ute i förrgår kväll och dammsög ur bilen efter att kört julgranen till jobbet i den. Barr över allt. Stog dessutom i carporten och körde med värmepistolen för att få bort all isbildning. Att köra 9 km med bilen, stanna, jobba, starta och åka 9 km igen varje dag gör att den blir ljummen/kalll/ljummen/kall och till slut ser hela bilen ut som en igloo. Igår var vi ute och böt lampor och tankade bilen. I dag är det kontrollbesiktning på bilen. Alltid lika nervöst, som att gå till tandläkaren. År allt ok? Eller ska det kosta mig pengar? Eller hur slutar kontrollen? Annars känner jag ett lugn idag. Nu är allt över, luciafirande och julpyssel. Planeringen var grym i år. Så mycket som skulle gå i lås. Hela veckan som en stressad tillvaror. Nu är det fredag, ska besiktiga ilen, fika och sen ha en bra dag på jobbet med pulkaåkning och lekar ute.
 
Fick frågan om utlandsresa unde jul och nyår - Nej! Jag ska vara hemma och åka skidor. Kan tänka mig att åka till fjällen, annars i områdena runt Stockholm och med lite tid över i garaget. Att få dit de där listerna skulle vara en dröm, få tillbaka dörrsidor och fixa motorhuven. Ja, vilken bra julklapp till mig om allt detta gick i lås.
 
Ha en bra dag, ska hänga en maskin med tvått nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0