Tradition med nytt tema..........

Tradition med nytt tema.............Visst var jag i garaget hos Svarten, men det blev ingen mecking. Körde ett träningspass i gymmet. Det känns skönt att göra det efter all snöskottning, att få låta musklerna vila från spaden och lägga sig på rygg under Smith-maskinen. Men det var då som jag upptäckte det. Var är han? Min lilla Corvette-spindel.Han som bor i hörnan ovanför gymmet. Men där var det tomt! Var är han nu?
 
 
 
 
Efter gympasset möttes jag av vårkänslor! Ute är det töväder eller om man vill säga mildväder. Flera grader plus och all snä smälter. Så tråkigt tycker jag.....fast inte för katten, för han får friskt vatten utanför dörren! Mötte honom utanför huset på väg mot stugan från garaget.
 
 
Efter gym, dusch och frukost så drog jag ut på mellandagsrean. Kom hem med sex tröjor, två jackor, ett par jeans och fem linnen.  Var med om sådant man bara läser om. Slagsmål i mellandagsreans hyllor! Jag var med om det igår. Jag fick slå mig fram i ord mot en tokig kvinna som skulle ha samma väska som mig. Ha ha, men jag vann!!!!!
 
 
Var ute och handlade till sena natten. Blött och eländigt, inget skidväder igår inte! Dessutom hade jag en sådan otroligt tur. Hade glömt lyset på bilen när jag sprang in på ett köpcentrum. När jag kom ut så gick inte bilen igån. Batteri-torsk! Lät bilen stå en stund till  och gick tillbaka in i köpcentrumet och tillbringade lite mer tid till shopping. När jag kom ut till bilen nästa gång så startade hon! Jipiiiiiii!!!
 
Hemma till slut med alla saker. Sen var det taxi-rörelse igen. Hämta Maria vid tåget. Otroligt att man orkar bo på landet. Inga kommunikationer här inte!
 
Nu ska jag diska vidare och sen mecka diskmaskin. Diskmaskinen slutade att fungera igår. Motorn till pumpen har lagt av som skickar iväg vattnet ut i spridararmarna. Får se om jag klarar att få igång den, annars blir det mellandagsrea för att hitta en ny diskmaskin...................diska är inte roligt!
 
 
Nu har jag fikat klart och ska diska vidare i mitt underbara liv! Fy farao för slaveri! Mecka är roligar för att se om man klarar av att få igång den. Alltid en roligare utmaning..............
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0