dag i kaos..........



Igår var en dag som jag inte kommer att glömma. Klockan halv nio var det uppstart/konferans på Häringe slott. Skulle ta bilen..............men,men,men. Jag kom inte in i den!!! Alla lås var igenfrusna, dörrarna går inte att öppna. In i köket och leta etfer en tändare. När jag river/letar i skåpet kommer en hel burk och inte vilken burk som helst. Den där burken men bra ha saker, den for ner på bänken och sen ut på hela golvet. Såg ut som ett kaos i köket..................hittar iaf tändaren. Får upp låset. Sätter mig i bilen....ingen bensin. måste tanka. Har 1,8 mil till närmsta bensinmack. Inte klokt!!!Tankar och ska betala, vad händer???? Jo, displayen säger.....medges ej. Pinsamt. Killen i kassan försöker igen, och igen. Jag säger....Litar du på mig? Jag fixar det här. Jappp, det gjorde han. Ringer telefonbanken, faaaaaaaan ingen täckning, ringer personlig servic och de sätter över pengar. Jag kan gå in till killen och betala min bensin. åker mot Häringe slott, svinhalt.......saltet biter inte. Har en planeringsdag och ska åka hemmåt. Tar och kör in genvägen över Hemfosa, vad tror ni händer??? Mitt ute i ödeskogen ligger stora stenar på vägen och en liten text på en skylt, vägen avstängd. Där ute mitt i skogen ska jag vänd min lilla isiga bil utan att hamna i diket. Vem hittar mig här??? Ingen ska jag säga dig !!! Lyckas vända bilen på liten skogsväg och kör över Sergersäng och sen hem. Middag och sen samtal med Corvettevänner.Planering, planering, planering. Känns riktigt roligt med framtiden och det som kommer att hända 2012. La mig alldeles för sent, hamnade framför någon dålig film.

Pratade med pappa och han hade fixat skruvar till min Corvette igen!! Skruvar här och skruvar där.



framtiden............nej, framhjulen........ser framåt.
Ska till läkaren idag och svar på mina prover, spännande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0