Gott Nytt År!



Vilken underbar nyårsafton!!! Gjorde det jag ville göra, det känns bra!På morgonen satte jag upp nya gardiner och garidinstänger. På dagen var jag ute på en fin promenad runt Lundby. Ute är det trots allt väldigt fint fast vi inte har någon snö. När vi kom hem tog vi en glögg och åt lite av pepparkakshuset ute i solen. Då kom mormor och morfar förbi, de ville hälsa på Maria innan hon far till Oslo. Fortsatte med glögg ute och sen gick vi till garaget. Pappa skulle kolla in mina säten och de delarna som inte fanns med i reservdelsförpackningen, dvs de som fattades. Jag kom på ett förslag hur man kunde lösa det och så får det bli idag! JAg ska gå ut och se om jag kan få till det.......



Glögg och pepparkakshus ute i solen, ska göra ett pepparkaksgarage till nästa jul. Ute är det som en vårdag så här den sista dagen på året 2011.



Pappa hade köpt en ny smalarbil i 1:18, en Corvette C12 Callaway. Han hade med sig en brochyr om deras konsept hur de tillverkar dem och han är lite smått förtjust i dem. Han vill nog köpa något mera till garaget, finns på E-bay såg jag. Jag tycker att han ska köpa en C2:a, de är klart mycket häftigare i utseende....



Jag var i garaget på nyårsafton och plockade in mina glashyllor som jag beställt extra till mitt vitrinskåp av Andreas. Hyllorna räcker inte till mina småbilar. Har för många små Corvetter.Insåg när hyllorna var slut att jag måste beställa flera hyllplan. Hur kan jag ha så många små bilar?

  Tobbe lagade gratinerad hummer medan jag var i garaget, det smakade riktigt gott. Sen vart det fortsättning på skagenkväll med räkor och skagenröra. Gott, gotti, gott-gott! Efter maten skulle vi bara vila på sängen och somnade till, vaknade 23.47 då Maria ville bli hämtad hemma hos Chrippa. Hämtade dem och satt i Toyotan  när de första raketerna fyllde himlen. Såg så mycket fint från bilen, men jag tror folk runt omkring tyckte vi var konstiga som åkte bil, tutandes och firade in det nya året.

Hemma på tomten klockan 00.04 då satte Tobbe igång med att fira av raketer och skumpan kom fram. Firade in det nya året med jättefina raketer, det känns riktigt bra. Tände lite eld i vår eldkorg och stog ute och myste i den - 10.8 gradiga kylan. En klar och fin kväll! Satt sen och pratade till tre på morgonen. Maria och Chrippe kom och fixade efterrätten. Glass och varma bär med riven vit choklad till......mmmmmmm så gott det oxå! Klockan fyra ringde den yngsta dottern och sa god natt till sin mamma. Glad och överlycklig över att honhaft en bra och trevlig nyårsfton hon också. Alla mår bra, det känns bra!!!!



Nu är det 2012. 2012 sug på den du!!

Jag har fikat och ska nu gå ut till mina säten i garaget,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0