Ledigheten är slut...........

Ledigheten är slut för denna julhelg. Har varit så skönt att ladda batterierna för att orka fram till sommaren. Tittar man i backspegeln för dessa dagar i jul så måste jag vara rätt nöjd. Klart att man gnällt mycket över värken i kroppen men nu ska jag på läkarkontroll framöver, så det gäller att man ser lite ljust på framtiden. Det måste bli bättre. Längtar faktiskt tillbaka till jobbet nu när jag vaknade, ska bli skönt att ta tag i alla arbetsuppgifterna.



Ledig blir man till sommaren igen..............Rättvik 2010. Ser rätt sur ut, men är rätt konsentrerad på alla vackra bilar som cruisar förbi hotellet.

Var i garaget igår igen, startade med att fixa ett ruggstöd. Så tufft! Måste ha hjälp! Man måste vara två för att kunna spänna skinnet snyggt. Hade planer på att ta bort känseldetektorn som tjuter och lyser om man sitter i sätet utan säkerhetsbälte. Men de får sitta kvar, monterade dit dem igår, de kan få larma om man glömt bältet. Kan ju vara bra :-)

Letade efter mitt gamla säte och lite stålpinnar för monteringen, hittade dem inte någonstans i garaget. Hade letat överallt när pappa ringer och berättar att han hade hittat dem hemma hos honom. Han skulle ha dem och fråga Håkan om något och på den vägen var de. Nu är de hittade iaf.

Skulle eventuellt skriva text på sätesryggen, alltså brodera text. Men så blir det inte. Får en känsla av motorbåt. Säten till en DC eller något liknande. Räcker att raggana kallar våra bilar för plastbåtar ska inte spä på det lilla uttrycket.

Nu har jag druckit klart mitt te, ska hoppa i duschen och sen ska jag ta Toyotan till jobbet.

Ställde mig på vågen och det var inget roligt, skönt med vardag och rutiner igen. För mycket vin occh godsaker har det varit under jul och nyår.......ta och trimma tillbaka kroppen också. Det har väl alla som någon sorts nyårslöfte.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0