Livet vänder............

Livet vänder och allting blir bara bra! Vilken tur att det går att rätta till. Att fel kan bli rätt. Men vilken TOMTE jag är !!!!



Här är jag på väg till garaget söndag morgon. Efter att framkallat fotona på datorn från igår satt jag i kökssoffan och kallsvettades. Hur mycket drack jag igår igentligen??? Var jag full???? Jag var ju bara glad !!! Nu på morgonen ställde sig livet från positivt till raka motsattsen - negativt!!! Jag blev skiträdd, förbannad och sur!!!

Vi hade lyckats sätta cromlisten uppochner, sen är den ju lackad svart!!! Det syns ju skitbra på korten, men jag är totalt hemmablind i garaget så jag såg eller så tänkte jag inte på det. Allt är ju lackat svart på bilen, den har ju varit silver en gång i tiden. Titta på bilden(fotot)..........det ser ju för jävligt ut!! Hur kunde jag missa det igår. Ingen mer Whisky när jag ska mecka hedan efter. Ett nyårslöfte kanske???



Men, men , men ..............det gick att rätta till.



Fick bort den lackade cromlisten, titta hur den ser ut! Så här kan den ju inte få vara. Tog fram autosol-tuben, tandborsten och naglarna för att inte göra repor.........och ändrade utseendet på den.



Den blev blank och fin. Crom från 1975! Satte tillbaka allt igen....pust!



Nu ser det allt mycket bättre ut!! Ett ryggsäte klart!!!

Före     efter  



Gargegolvet i sin fulla aktivitet. Har hela golvet som arbetsplats.



Att klippa i skumgummi och läder känns lite tufft ibland. Det bör ju bli rätt!!! Jag som lyckas göra det mesta fel.Fattar inte att jag lyckas göra så mycket fel. Kan man göra en sak på två sätt så blir det alltid fel.



Nu har jag städat i garget efter allt arbete......så fiiiiiiiint!



Allt på sin plats! Städat och fint!



Efter en dag i garaget satte jag mig och tittade över aktiviteterna för Oldies i Mälardalen under 2012.

Pratade med ¨Lövis¨en stund. Alltid berikande att prata med honom, ska kolla in en Corvette-lampa som han sett och som han tipsade mig om. Fick veta att han har full koll på mig och mina samlarbilar. Måste ringa Andreas och höra om han kan fixa mera glashyllor till mina vitrinskåp.

Satt och drömde mig bort i lite härliga tankar som jag delade med en via SMS. Fan vad livet skulle kunna vara roligt om man hade ett konto med en halv miljon på. Det fanns alltid en halv miljon på kontot på morgonen. Påfyllt klappat och klart. Man hade en halv miljon om dagen att röra sig med.

Idag är det arbetesvecka igen....en hel. Styrelsemöte på lördag. Planeringsdag på Häringe slott idag, måste tanka Toyotan nu på morgonen. Kram, kram ha en bra dag............hälsningar Elisabeth




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0