En lång dag igår...........eller det hände

En lång dag igår.........eller det hände mycket under dagen.

Gick upp vid kvart över fem....
fika och bloggade
löptränade halvmilen
pratat med hästarna i hagen
hämtat posten
kastat sopor
plockade upp saker på vinden
frostade av kylen
fixade med blommorna ute
tvättade
rengjorde duschkabinen
duschade



Hästkrafter? Dessa tre hästar går i hagen mitt mot vårat hus :-)



Jag som aldrig går med sopor annars, det är inte mitt jobb! Får göra det nu!



Hämtade DN i brevlådan, inte heller mitt jobb!



sen var klockan nio och jag åt frukost. Läste DN och kom att tänka på Pilefors..............



Sen bestämde jag mig för att åka till mamma och pappa. Visste att Fredrik ( syrrans son ) skulle rensa ogräs på deras gång.............och den gången är lååååååååååång! Men vilken kaos i trafiken på väg dit det var olyckor och avstängningar för att de reparerar Essingeleden på flera ställen..............skitjobbigt! Att sitta i kö passar inte min stil!





Lovar att gången är lång och den blev så fin. inte ett ogräs kvar, men vi höll på ett bra tag med att få den så här. Krattade grus så den skulle bli jämn och snygg. Sen fick jag en flachback när jag kollad in gargedörren. 1985.......1985 var året då pappa och jag hade hans fina bil med på utställning i Sollentuna och jag hade precis köpt min Corvette. Så underbart livet var då! Vilken lycka .........UNG och LYCKLIG!

Sen körde pappa ut Corvetten och drog mot Skanssundet. Vi tog Slagstafärjan från Ekerö till Slagsta. Pappa bjöd på resan över................kostar femtio kronor att ta den vägen. Så fint vid avttnet, Mälaren.



Mot Drottningholm, sen Ekerö.



En Corvette i backspegeln.







När jag kom efter att handlat lite mat så blev det inte som jag tänkt. Jag hade hoppats på en kväll iSkanssundet, men precis när jag skulle köra ut bilen så kom Maria och tobbe hem från Norge. Kändes helt fel att åka då, vill prata och krama Maria. Titta lite på foton och sen bara koppla av. Har gjort en överbelastning i nacken efter allt arbete med att rensa ogräs på gången så nu har jag ont igen! Ska snart till gymmet och rätta till det onda. Har tid hos sjukgymnasten idag, som tur är.

Igår skev jag om att jag hade viss längtan efter barnen på jobbet, och vad händer? Så kul! Då kommer ett sms, sen åtta MMS av en kille på jobbet som är i Norrland och tittar på fina bilar. Sen får han en sådan längtan så han ringer till mig för att berätta och prata om alla bilar. Vi pratar mycket bil ihop under hans skoldagar. Så skön kille..............

Måste bara dela med mig av hans fina bilder på bilar från Norrland. Han dessutom fått en ny telefon En Iphone 4S. Han tyckte jag också skulle köpa mig en................kasta den gamla i en betongvägg så går den sönder - Då kan du köpa en ny, sa han!



















Nä, nu måste jag stänga ner och dra till gymmet. Sen har jag massor som ska göra...........

Ha det bra!!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0