En sommardag .....kunde varit i Sandhamn på bryggan.....

En sommardag.................kunde varit i Sandahamn på bryggan. Mina somrar brukar jag tillbringa i Sandhamn, men sedan ett år tillbaka är båten numera såld. I Sandhamn började jag ofta dagen med en löparrunda run Sandön, idag sprang jag runt gårdarna hemma. Blev så glad när jag såg att de hade haschat höet som förr.




Provade mina löparskor..........de var helt underbara!



Sen tränade jag en timme i mitt nya gym.............så härligt! Hittade dessutom ett par nya träningshandskar som jag har haft sedan åttiotalet då jag hade de som skydd när jag körde rullskridskor i ramp. De har legat rätt länge :-)! Typ trettio år...........men fortfarande helt OK!



Mina citronträd mår nu mycket bättre i vädret som råder.............



Åt en underbart god frukost. Fil, jordgubbar, mussli, nötter och äggmacka.



Sen monterade Tobbe belysning i altan och jag fick måla om brädan efteråt.



Sen var det bad! Solen sken............Sen kom mamma och pappa med Corvetten.



Tjejerna är hemma, mamma och pappa är här. Precis som i Sandhamn, alla är samlade som vi brukar på sommaren. Så härligt!



Sofia blir ¨nylackad¨ av sin stora syter inför kvällen. Mina tjejer!!!!!















Min Sofia!





Tobbe och pappa på bryggan i solen.



.............och mamma.



Sofia planerar fredagkvällen med sina kompisar..........



Hårfager!



Mina tjejer igen!



Maria planerar sin fredagkväll med sina kompisar................



Hela klanen på bryggan ( som i Sandhamn ).



Mamma njöt av livet...............









Katterna var med oss på bryggan hela dagen.............





Maria på väg ut i Stockholmsnatten..........



Men det byte av kläder efter att jag pratat med Janne. Janne hade varit på Tierp arena och kollat driftning och nu var han på väg hem. Det regnade som bara den i stan, därav byte kläder för Maria. Vi satt på bryggan (altanen) hela eftermiddagen och åskmolnen gick runt oss. Mörkt både mot Stockholm, Nynäs, Haninge men hos oss var det fint!



Fick MMS av Roffe som också talade om dessa regnbyar. Inte mycket till Corvetterväder denna sommar. Pappa kom iaf nercabbat ut till oss, men fick lov att cabba upp när de skulle pka hem mot Stockholm.





Roffe visade dock också att vädret var bättre på södertörn.........



På kvällen fick Chrippe mig att skratta. Fick skratta åt hans sms och MMS............han är helt underbart härlig med sin humor och energi.



Jerka som äldre man. ( eller som jag sa Jerka JR)

Kom på att jag måste kolla om elektroniken fungerade ute..............och det gjorde den. Så fint...........



Idag ska det nog bli en dag i garget med pappa och Tobbe. Vi ska justera in dörrarna och kanske starta SVarten.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0