Mecking, startade Svarten, mammaTAXI......

Mecking, startade Svarten, mammaTAxi.............och en helt lycklig lördag.

Efter ett par glas vin igår vart mamma lite roligt kaxig. Hon sa att flera hade frågat henne i Norrtälje varför det inte händer något med Elisabeths bil. Elisabeth har inte skrivit på forumet på länge om reparationen. Mamma tyckte därför att nu var det dags att vi tog en dag och jobbade Svarten så att den kommer ut någon gång. Hon var riktigt på och fick oss att bestämma oss frö att lördagen skulle bli en meckingdag..............



Jag har inte riktigt velat fråga pappa då jag vet att han har otroligt ont i sin rygg. Vill liksom låta honom få vara ifred och bara bli till det bättre. Inte stressa honom med att mecka bil och så! Men han var hos oss klockan tio efter att vi varit på återvinningen med skräp/sopor igen och handlat lite mat.

Vi skulle börja att ljustera in dörrarna men då visade det sig att låset i passagerardörren hade gått sönder så vi fick nog hålla på och mecka med det i två timmar för att få det att fungera. Jag satte dit och tog bort låser fem gånger, och det är ingen lätt lek ska jag säga dig. Om du bara visste hur trångt det är och att den dessutom bara går att få in på ett sätt, så finns det de som verkligen hatar att mecka lås på gamla C3or. Men allt var klart före lunch....




Tobbe, pappa och jag var ett bra TEAM hela dagen. Vet inte hur jag ska kunna tacka dem. De gjorde en otroligt bra insatts igår med arbetet av att få henne något mer färdig. Stort TACK till Tobbe och pappa iaf !!!!







Stackars pappas rygg och pappa förståss!!!!!



Sen rullade vi ut henne för att starta upp henne. Använde oss av startbatteri och jag troddde hela bilen skulle brinna upp. Jag skrek det brinner!!!! Ut strömmar det rök bakom instrumentbrädan................vad fan gr vi? Slog av allt och väntade, sen hittade vi felet och allt var okey!





Mecking ute!



Sen fick vi inte henne att gå rent, pappa höll på och höll på.........Tobbe också för den delen. Men det är pappa som vet hur en motor SKA låta för att den ska var bra! HAn är som en bil-doktor faktiskt.



Efter en stund hittade vi felet, en vakumslang till lysena var bortkopplad. Så när den satt som den skulle gick bilen som en klocka och lysen gick upp och ner lika bra som en kille/tjej flirtar med varandra!



Mitt i allt meckande skulle Maria hämtas vid tåget............



sen fortsatte vi med allt meckande igen!



Nu gick hon som en klocka så jag och pappa tog en tur med henne för att se om allt är okey! Och det var det!

Maria hämtade Jennis( hon är miltär, tuff brud) för de skulle träna i mitt gym innan de drog ut på stan och festade runt lite..............hon kom med rabarber till mig det bästa jag vet!



De tränade och vi arbetade vidare med Corvetten!







Vid sju la vi ner allt meckande. Tjejerna hade tränat klart och skulle åka och bada, pappa skulle hem till en chokladbit och en whiskey. Hoppas han inte får för ont idag! HAn gjorde ett otroligt arbete i garaget igår. Det som är mest otroligt är att det är som att mecka med honom som det var för tjugosex år sedan. Han kanske pustar och stånkar lite mer idag pga av värken i rygg och knä. Men vem pustar inte?

tyvärr hade pappa fått en skruv i sitt däck.......det är han inte värd att få!



Sen drog tjejerna och Tobbe till badet, pappa hem till mamma!



Jag satte mig i solen och ringde mamma för att berätta att hon måste vara riktgit snäll mot pappa när han kommer hem. Han hade gjort en alldeles för tuff dag ute hos oss.............jag kopplade av i solen med katten!



Sen var det dags för drinkar och grillning.............



Tobbe grillade kött och stekte kantareller som han plockat......



Jag drack ingen alkohol, berusad av livets goda saker ändå. Att få starta Svarten och känna henne mullra iväg på gatan när man trycker ner gaspedalen är som ett rus av alkohol, droger eller annat! Jag var så lycklig.........

Var uppe halv tre i morse då Maria kom hem.................allt är som vanligt nu!

Idag ska jag.......hmmmmm. Jag ska nog ta en löparrunda om ett tag och sen ta och träna lite i mitt nya gym..hihihi.....sen får vi se!

Det kan nog bli en bra söndag idag.............solen skiner iaf.............


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0