Som en Arbetsdag........

Som en Arbetsdag blev det igår. Var uppe tidigt, hon var nog kvart över fem. Kaffe, te och bloggande som vanligt. Sen tog jag TranSporten till Sundbyberg för att möta Matz och hämta saker ur klubbförrådet till Wheels i Hågelby som är lördagen den 4e augusti. Trodde det skulle avar kaos på Essingeleden, men det var det inte! Dessutom hade jag trevligt sällskap hela tiden till Sumpan. Pratade med Janne i fyrtio minuter om bilar, träffa och Trassel. Matz stog och väntade på mig utanför lagret och han var så snäll och hjälpte mig packa in sakerna. Fort som faaaaaan gick det! Var sen på Jula och handlade lite mer saker till Hågelby-träffen som jag tror mig veta att vi kommer att behöva. Janne har dessutom lovat att hjälpa till med träffen..................det känns bra! Pratade med Jerka, Mats och Lasse på vägen hem. Det hela slutade med ett mail som behövdes för att ta ställning till fortsatt arbete. Att sitta inne och maila när solen skiner är inte det jag gillar bäst! Så jag och Tobbe tog en dag på taket för att få bort all mossa som växt under de senaste tjugo åren. Luktade faaaaaaaan och det var otroligt varmt att arbeta mot ett svart tak. Tobbe körde med högtrycket och jag använde diskborsten och borstade bort all mossa på ena taksidan för att inte skita ner husfasaden, Tobbes sida var ut mot skogen och där gjorde det inget om smuts och mossa for som det ville! Sen blev det solstolen och sen grillkväll.



Hittade bilder på nätet som Mats fotat( där jag är med!):



Fick lite MMS av Helene.....på kakor!

 

och ett häftigt camping-bord. Vill också ha ett sådant till bilen!



MMS av Jerka!



MMS av Ann, på blommor som hon fick av mig! De är så fina!



MMS av PG som har hittat en lastbil till!



Idag är det dagen för den stora cruisingdagen och så är det sista fredagen i månaden, vilket innebär en rolig kväll in i Stockholm med vackra bilar. Sveavägen-kväll!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0