Söndag den 8e juli

Söndag den 8e juli 2012 vart en riktig söndag. Vaknade tio över sex, bloggade och fikade. Drog på mig löparkläderna och tog mig halvmilen löpandes/joggandes. Svettig som bara den när jag kom hem och inte undra på det när man tittar på barometerns luftfuktigheten och värmen redan halv tio på dagen............



Nyporosorna i rabatten är så fiiina!




Efter en skön dusch drog jag på mig meckarkläderna och gick ut i garaget.



Fick hjälp av Tobbe en stund även idag.................








Jag skulle montera in backspegeln och tappar självklar den lilla förbannade skruven ner i bilen och den studsar ner i handbroms mittkonsolen. Läng där ner vid handbromsens fäste i karossen i mörkret ligger den och jag vet inte hur jag ska få tag på den? Som tur är finns det verktyg för allt! Den här gillade just idag väldigt mycket...........man kan med en gripklor få tag på allt! Detta verktyg vill jag ¨hissa¨idag!

   

Sen kom min älskade Sofia hem :-)



och hennes älskade Linus som lånade kameran och fotade sin bil  ;-)



Så söt!!!!!   Min Sofia.............



Hennes älskade katt Felix................













Vi spelade Yatzy, laddade hem en film ¨En gång i Phuket¨ som vi tittade på, gjorde äppelpaj och vaniljsås och lagade en god middag. En ritigt söndag...................blev det! Myspysdag.............. på kvällen kom Micke, Nina och bonzo förbi.

Den 8e juli 1979 läste jag i min loggbok...............
Tog det lugnt(det var också en söndag) på morron gjorde världens morgontoalett. Sen tog vi Balladen(vår båt) till Anden(en minsvepare på 24 meter som min kompis familj hade). Idag gick Karin och jag på en långpromenad och plockade massor av blommor. Senare på kvällen tog vi jollen in till Sandhamn.(vi fick inte plats med deras stora åt på 24 meter inne i Sandhamn)

Idag ska jag vara tidigt på gymmet, sen hem och byta bil och åka till Ann..............va ska ha en mysdag med lunch i Trosa och solbada på deras altan. Sen ska vi ta en långpromenad så löparskorna ska med, till kvällen ska vi äta middag ihop. Grilla något gott................

Älskar att ta Corvetten och ha en skön semesterdag någon annan stans................på onsdag ska jag också iväg och ha en semesterdag borta. I morgon ska det visst regna, jag som hade planerat in Lissma för första gången i år. Får se hur det bir med det?

På LÖRDAG är det American Car Show i Norrtälje och då ska jag försöka få till en bra klubbparkering med frukostknytis, tält och lite mingel tillsammans. Bara det inte blir REGN! Prognosen idag visar REGN ............jävla skit.

Ha en bra dag...gå ut i solen och njut!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0