Det blev en bra dag.............

Det blev en bra dag. Samlades på Statoil i Järna där Micke ststionsägaren hade spärrat av långtradarparkeringen för våran skull - där skulle alla Corvetter stå. Vi fick dock väcka någon trött estländare som inte förstog skyltarna så de fick flytta på lastbilarna. Vi var ett femtiotal Corvetter på plats klockan tio då man kunde mingla runt bland vänner och köpa sig en kopp kaffe på Statoil samt få sina lunchbiljtter. Jag sprang runt som en Duracellkanin och parkerde bilar, delade ut biljetter och hälsade alla välkomna. Sen kom Jerka som tur var och han fick ta hand om täten till yxtaholm och visa oss hur vi skulle åka. Färden ner gick perfekt. Alla kom med och alla hade koll på bilen både bakom och framför sig. Vi hade fint väder och själv njöt jag av turen som bara den! Jag var bilen som låg sist och vallade ihop mina dagisbarn hi hihi. Jag blir ofta kallad dagisfröken då jag blåser i min visselpipa så fort et är något jag vill och då kommer alla. Lite BRA! I Yxtaholm fick vi parkera våra bilar på slotttsgården och sedan gå in och äta en god nationaldagsbuffé. efter lunchen blev det dags för tipspromenad med tema flaggor och sedan kom regnet och blåsten. Vi hade lottdragning och applåder till bästa deltagarna på tipsrundan. Sedan tackade jag för mig och för dagen vi haft ihop och tacket blev en massa applåder till oss. Mig och Jerka för att vi ordnat ännu ett bra event för våra medlemmar. Tog inte ett kort på hela dagen, surt som fan. Första kortet tog jag när jag pustat ut på trappan ett tag och vi satt ett gäng kvar och ljög ihop.



Läget från slottstrappan..................



Undrar om det var Sveriges Nationaldag med Amerika inspiration?



Tog lite fina foton !

















Älskar min C4a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0