Jag lever..............

Jag lever! Jag överlever!

Jipppiiiiiiiiiiiiiiii

Vilket kaos i mitt liv. Stressad så hela kroppen har lagt av. Har inte kunnat äta allt, viss mat kommer lika fort upp. Magont, stressmage, ont i kroppen, migrän. Ja bara ont över allt, men jag har bitit ihop. Försökt hålla humöret uppe, le och vara glad. Men med bloggandet har det var skit..................inte orkat helt enkelt. Bortprioriterat för att överleva. Inget kaffe eller te på morgonen.............magen vill inte ha det.

Nu har jag gått i mååååååååååååååål. Midsommar är över, Tobbes fest är över (planering av mat, inköp av allt, presenter, bord, stolar m.m.), sommarmötet är över, utvärdering och skolavslutning på jobbet är över, alla event är över................

Nu är det lugnt och skönt. Sitter i min soffa och regnet bara öser ner ute. Jag har sovit och kopplat av nu i midsommar. Har börjat träna igen ( löpträna igår morse och det gick bra ). Börjat planer en onsdag vid SKanssundet och en lördag på Lida countryfestival.

Söndag 24

Löptränade, solade, sov middag, middag för släkten, började planera inför Lida country festival och onsdag till Skanssundet.

Lördag 23

Morgonpromenad med smultronplockning



Kopplade av och sov, sov, sov. Ont i kroppen.  Orkar inget. KAOS i mitt inre kaos bland mina kläder. Ska det se ut så här i en medelålders kvinnas rum??????????? Ser ut som ett tonårsrum!



Alla mina kläder ligger på golvet, orkar inte hänga upp dem på galge eller plocka upp kläderna från sommarmötet i Ronneby. Allt ligger i en rör på golvet....................

Fredag 22 Midsommarafton 

Sov till halv tio, vilket inte händer så ofta. Städade hela huset klockan 02.00 i natt då alla gäster gått hem. Dammsög, torkade golv och plockade sopor och ölburkar. Vaknade till nystädat hus och huset fullt av barn. Härligt med alla barn hemma. Fullt med tjejer i huset. Frukost på altanen. Champagnefrukost för vissa, bad efter solande och ett litet träningspass........









Lugn midsommarafton, så som man kan ha det på landet :-)

Men dagen innan var det fullt ös!!!!

Torsdag 21 juni

Tobbe fyller femtio. Jag måste jobba mellan halv sju och tolv. Stresshandlade det sista till festen, bland annat jordgubbar till tårtan. Hem och börja lag maten till buffén. Var i köket från två till nio på kvällen. Laddade på med ny mat och sötsaker till efterrättsbordet hela tiden. Fyrtiosju (47) personer passerade köket under kvällen. Vid halv elva började vi att leka lekar, vilket drag! Hela byn hade hört oss. Jag och Jennis vann i en gren mot hela gänget   hi hi hi. Musiken flödade och alla var glada. Hela gräsmattan full med glada personer, lekar och ölburkar.

Tobbe startade sin 50 årsdag med att hämta sin födelsedagsprsent....hihih. Han fick köpa en ny tvättmaskin då den gamla hade gått sönder.















Onsdag 20 juni

Stressmorgon med inköp av tvättmaskin och sen bil på service. Sen till jobbet och jobba heldag. Hem fixa fransk potatissallad till Tobbes fest. Fixa med bord och stolar. Dukning och förberdelser inför kalaset. Sen kom överraskningen nummer ett.............Maria landade med flyg på Bromma flygplats som en fin present till pappa sin...............att hon kommer hem. Nu blev det livat i luckan......full fart.

Tisdag 19 juni

Bakade två tårtor på morgonen, sen till jobbet. Efter jobbet hem och ladda om till storhandling av all mat.................sen godantt jord ( nej säng )

Måndag 18 juni

Utvärderingsdag på jobbet. Jobba från åtta till sex........trött sen! Ladda om bet ihop och var iväg och köpte present till Tobbe. Letade reda på en lite filmkamera Hero2 som du kan sätta på bilen eller motorcycklen och filma din körteknik.

Söndag 17 juni

Upp och åt hotellfrukost, sen packa ihop mina kläder. Sen packa ihop alla saker som varit med på sommarmötet och som ska ner i två SJpallar upp till Stockholm. Satte oss i bilen och cabbade ner. Fin resa hemåt. Fick några regndroppar på oss men det var bara skönt och inget att cabba upp för. Var förbi VetteSmåland och kollade lite där. Stannade i Söderköping för middag med Örnen, jerka och Relax. Glass i hamnen orkade vi också med innan vi åter rattadebilarna ut på vägen mot stockholm.



Körde om en orange bil och en röd C5a på väg till VetteSmåland







Lördag den 16 juni

Lugn dag med lite småfixande inför rallyt, sen parkeringen i parken. Tog det lugnt, jag är helt slut...ont i kroppen och i huvudet. Sen middag och jag var kranskulla till alla som skulle ha pris på kvällen. Dans vart det dåligt med...........



Fredag 15 juni

Startade morgonen med en otroligt god hotellfrukost. Sen vart det utflykt till bilmuseeum i Karlskrona. Arbetade i incheckningen från två, distriktmöte klockan fyra till halv sex sen full fart till Örnen, grattis hos honom med champagne och mycket folk i hans fina svit. Jag fick Ivanpriset ett för Sälen, utsåg Jerka till Ivanpriset två för Sunne. Men vem som vinner Ivanpriset för Ronneby vet jag inte? Fick ett fint glas av Lasse som jag ska fota senare och lägga upp här på bloggen, sen möte för nya medlemmar klockan sju. Kände mig som en duracellkanin hela dagen. Avslutade dagen med god mat på terassenoch bra musik på dansgolvet............













Bilmuseeum











Mamma och pappa rockade också loss :-)





Torsdag 14 juni

Startade från garaget kvart i sex och kom till Ronneby mitt på dagen. Lite små jobb. En gammeldansk hos mamma och pappa. Sen jobbade jag i incheckningen fram till sju. Sen möte för nya medlemmar i matsalen och sen middag på terassen. Sen dans ute till en trubadur som spelade ganska bra musik.............dock för kallt så alla människor fösvann in till entrén och baren. Lite natt-häng där. Sen sängen













Onsdagen den 13 juni

Stressad dag på jobbet. Handla allt till skolavslutningen. Var i alla butiker som tänkas kunde i Haninge för att leta reda på det sista som fattades till skolans avslutning på kvällen. Fixade med björkris, ballonger och flaggor. efter arbetsdagen var det skolavslutning och sen ska allt plockas bort när alla gått hem från dagen. Sist hem vart jag och då var klockan halv nio. Hem och packade kläder till Ronneby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0