Semesterstart på Sveavägen............

Semesterstart på Sveavägen vart det igår :-)
Efter att tränat på morgonen och jobbat åkte jag hem för att vila ögonen. Somnade på direkten och vaknade av telefonen halv sju. Då var det Sofia som ringde och väckte mig för att tala om att det inte regnade i Stockholm och att jag skulle kanske ta och åka in till staden. Klart jag satte fart! Jag hade ju egentligen sovit lite för länge....................

Ut till garaget.............



Kolla olja till servon................


............kollade vädret in mot Stockholm.



Lite mörkare in mot staden, men bilen tål ju vatten.....eller hur? Bara till att slå igen locket och köra ut!



På Sveavähen fixade Lasse parkering åt både mig och Johnny. Han har Örnkoll!



Det var ett helt gäng med Corvetter som kom in till staden denna kväll.........



Chrippa sa att jag hade min stallkompis på andra sidan vägen................





Den här var svart, men dock en C4a. Kanske oxå en stallkompis?



Jerka fick underkläder av Ingrid till Helene. Sveavägsleverans ;-)



Här står min bil!



Många nyfikna blickar under huven på Johnnys Corvette......



Sen cabbade vi upp de som behövde, jag hade taket på igår kväll - Vet inte var sommarvärmen är? Rolle åkte t.o.m hem för att det var så kallt! Vi gick sen och tog oss en hamburgare på HardRock Café, satt ute på terassen under infravärmen. Det var mysigt................









Bill och Bull på väg till HardRock.



Vissa såg bilarna mera från ovan, satt där ett par meter upp och kollade ner!



Träffade en kille som jag stannade och pratade lite med. Han visade sitt vinterprojekt på bilen. Han hade monterat klocka  ;-)



Bilar överallt! Så mycket fint!



Men vackrast och snyggast, råast, läckrast ..............var denna.





Det tyckte inte bara jag, fler var där och kollade och fotade.





En snygg FORD!



Jävligt snygg C2a som passerade oss flera gånger denna kväll................



Lasse hittade min 50års present i ett fönster !





Sen stog vi där och pratade och då kom regnet. Vi bestämde oss för att dra oss hemåt. Jag och Roffe tog Essingelden och Södertäljevägen hem............



Hemma vid halv tolv efter att tankat i Tumba. In med bilen i garaget och sen ner i sängen........

Nu regnar det ute. Vet inte om jag ska trotsa regnet och ta mig en joggingrunda. Vaknade tjugo över fem i morse. Har både druckit te och kaffe nu! Ska idag handla present, kolla soffa och sen är det fest ikväll................

Fick försäkringen på min C4 igår, den ska jag betala in nu på en gång! Så skönta att bara slippa tänka på allt i sista sekunden, så vad gör det om man betalar lite för tidigt.

Någon Lida Country festival blir det nog inte idag. Får se om man kan göra en tripp dit i morgon och lyssna på lite musik och kolla in alla marknads-stånd.............

Ha en bar lördag.............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0