Göra om, göra rätt......

Förra helgen monterade jag dit mittkonsolen på bilen, denna helgen fick jag riva bort den igen....

  

för att sätta dit en ny instrumentpanel som passar till min retro-radio.
Hade beställt en instrumentpanel som passade en CD-spelare, och det slutade med att jag inte ville ha en sådan radio i min bil utan en retro-radio med alla tekniska finnesser som finns. Klart dyrare men värt.....



 min Retro-radio som jag beställde på nätet.
 
  och då passade inte CD-panelen.

In med nya panelen som sagt var, den sitter där nu efter mycket pustanade och stånkande, då två muttrar är helt för jävligat svåra att få dit............



Dessa två ( visar med pilarna) är jävligt svåra att montera ihop med konsolen runt växelspaken...en liten jävla mutter ska på och trång som bara fan är det för att dra dessa så att allt sitter......



Igår var det mycket svordommar i garaget. Jag fick tillochmed be pappa om ursäkt för att jag blev så himla arg och nästan skällde på honom fast det var på en jävla mutter som skulle dit under koppen på handtaget. Under handtaget inne i ett hål där man knappt kommer åt ska en mutter på, det är trångt och sen ska muttern dras. 

Här inne......



Här uppe!!!!



Fick sen pillra med mina små händer dit hävstånget till låset och handtaget på utsidan.......också ett jävla jobb. Är så imponerad av min pappa som kan allt och har ett sådant lugn. Han var med hela tiden, och orkade det dessutom. Orkade höra min ilska. Hade det varit jag hade nog jag satt mig i bilen och åkt därifrån.

Men, men jag kan säga att glädjen står högt i taket när man har lyckats. Då är all ilska som bortfluget, och kvar finns bara glädje.



Tobbe var snäll och monterade in min radio, sådant jag fattar noll av. Idag kommer min granne Micke ner och hjälper till. Han är skitduktig på radio och dra alla elektriska kablar fram och tillbaka...............





Vi fick dit handdtagen och låset på dörren under dagen..............



Jag gjorde hål i skinnet på sätena och satte dit ryggstödets höj och sänkbara muttrar. Här pratar vi inte om några elektriska hjälpmedel, utan skruva manuellt och ställ in häjden - min lilla vän!



Mitt arbetsbord i garaget, efter klockan fem.........



Idag blir det garaget igen, mulet ute och ingen sol = garaget.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0