Spa-dag i garaget......stanna upp!!!

Spa-dag i garaget.....garaget hela dagen från halv nio till halv åtta på kvällen. Det är att stanna upp  vardagen.....lugn och ro i själen. Även fast man tar det lugnt och hittar den där rofyllda lunken så händer det lite saker med Svarten. Arbetet går framåt. Min snälla pappa kom ut ett tag för att mamma skulle städa och han orkar inte höra dammsugaren. Han trivs också bättre i garaget. Tobbe var också i garaget hela dagen och Rickard kom på besök. Åter prat om Cheva-38. Pappa hade varit hos honom i veckan och värderat hans bil, det var mycket som var i orginal på den. Rickard som har tankar på att bygga en HotRod av bilen fick lite att fundera över. Synd och sätta kapen i en bil som är i bra orginalskick, så är det bara !

Pappa njuter av livet i garaget också.....................



Pappa och jag rev bort hela låset för att göra rent det från lackfärg, väldigt mycket damm och smuts. Hoppas att dörren ska klicka igen lite bättre än förut. Det kommer dock aldrig bli som att stänga dörren på en tysk bil......




Mycket trixande innan låset satt på plats. Trångt och pillrigt är det, dessutom fettade vi in låset i överflöd så det var rätt fett naijs......





Tobbe fixade lite bättre kabelskarvningar. De förra var bara snorda ihop och sen tejpade med svart elteljp...inte snyggt!




El-hissarna till båda fönstren fungerade perfekt!



Jag satte tillbaka hela mittkonsolen mellan sätena under dagen. Har lackat dem själv med venyllack och de blev riktigt bra.





Satte tillbaka lite inredningsdetlajer också och fixade det sista med säkerhetsbältena. Har köpt nya säkerhetsbälten till bilen....



Eftersom det elektriska kom igång för att få upp vindrutorna, kunda jag göra dem rena från lite lackfärg som kommit på under lackeringen. Det är dock inte nya, en och annan repa finns i fönstren men jag känner inte för att byta dem.



Gick in halv åtta och åt pannbiffar av älgfärsen som Dennis kom förbi med förra helgen, gott som faaaaaaa.....kollade faktiskt melodifestivalen samtidigt som jag självklar surfade runt på olika bilrelaterade sidor på nätet, för att orka vara vaken.................rätt låt vann iaf.

Vaknade kvart över fem i morse, städat en garderob, vikt tvätt, startat en tvättmaskin och nu sitter jag här och bloggar. Blir det en fin dag idag ska jag njuta av solen, sitta med näsan i vädret och bara drömma om sommaren........klockan är bara kvart över sju......

Drömma om en kaffeLatté vid Rosenhill med Corvetten i solen.......



Sommaren är bra fantastisk.......

men det är vintern också.......



Det står faktiskt en Corvette här under och vilar sig lite till sommaren...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0