En dag i regn.....

En dag i regnet blev det igår. Det regnade ända fram tills vi var hemma kvart i sex. Sen kom solen och avslutade lördagen med en promenad runt byn på en halv mil. Måste komma igång inför arbetsveckan, hämta kraft och energi. Eftersom det regnade och vi behövde ha tält, skyltar och annat med oss så blev det Transporten till Taxinge. Mina Corvetter är trasiga och Tobbes var nytvättad. Så det blev fin-vardags-bilen......hi hi hi

 Som jag älskar att köra och åka i också!

Jag stannade en stund på väg till Taxinge för att kolla in älgarna som gick hundra meter från vägkanten. de är så stora och pampiga. Kanske inte så roliga tt krocka med, men att sitta och titta på dem så är de så coola.



Kom fram till taxinge och där sken solen.....INTE den riktiga från himmlen.....men solstrålen Lasse. Han sken som vanligt i kapp med solen och igår vann han överlägset. Han har så mycket energi och är alltid glad så man behöver inte ha så mycket sol när han är med!



Sen Corvettevänner och kontaktpersoner..........alla lika glada, trots vädret!





Lånade en bild av Mats, han är duktig på att fota!
Lånade den här ocskå! Jag och Lasse stog vid infarten och hälsade alla välkomna! Vi delade ut röstkort och kaffebiljett till alla medlemmar.



Sen jobbade Tobbe, Jerka och Christer med att få till en snygg parkering av all abilar. Snyggt blev det med Corvetterna i olika årsmodeller upåradade på gräsmattan på gräset vid slottet.











Sen blev det kaffe och tårta en sen prisutdelning............



pris till Taxinges snyggaste Corvette. Rätt bil vann!



Lycklig ägare!







efter det var det bara att plocka ihop, åka hem eller som jag gjorde åkte till Bahaus........











Jag provad glasögon under dagen också, rätt tema.......eller??







Ha en bra SÖNDAG min vänner, nu ska jag tillbaka till bauhaus och köpa utemöbler och blomjord. Ska arbeta lite hemma idag. Få lite sommarkänslor ...............plocka ihop lite saker till imorgon. Ska lämna in C4an då ;-) Frågan är om jag vågar ta med mig headers????? Vi får se. Man kan ju alltid fråga om de har tid, senare att montera dem............vi får se. Fortsättning följer som man säger..............Har iaf betalat in anmälningsavgiften till  Sparreholm och Yxtaholm eftersom jag är som många andra, ute i sista minuten!

Kram, kram...... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0