Fredagen den 27e april

Fredagen blev inte bara den sista i månaden utan också väldigt lång. Först på morgonen städade jag hela huset, sen var det dags för arbetet. Det var mins tur att stänga på jobbet. Sen var det full fart hem och då stog Tobbe startklarmed Corvetten igång. Hamnade precis i rusningstraftken vid Södertälje, men det släppte efter ett tag. Vid Nyköping mötte vi regnet............i Norrköping bestämde vi oss för att åka kustvägen för inåt land var det ett riktigt regnväder. Stannade efter ett par timmar och åt middag. 

Då fick jag ett SMS från Stockholm där några tappra var inne för att köra cruisingen ¨sista fredagen i månaden¨. Jag tror att de också hade regn!

 

Vår väg ner till Ronneby blev både lång och mörk. Så svart var natten och bara alla vägstolpar som reflekterade i ljuset med ljus från reflexerna. Vi hade dock trevligt körsällskap med en Porche och Audi hela vägen, så resan gick väl relativt om man säger så.

VAr framme i Ronneby på hotellet och checkade in tre minuter i tolv. Sen somnade man gott......jag lovar dig. Dessutom hade jag sovit gott flera gånger på resan ner. Att vara kartläsare är inte alltid lätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0