Inte polera bil men.............

Inte polera bil men polera båt blev det igår. Var uppe tidigt efter en ganska sen Valborgskväll. Sova får man nog göra när man blir gammal, men jag vet inte. Pappa får tex inte sova, mamma har blivit sjuk och ska ha sina mediciner varannantimme, var fjärde.....sjätte....och åttonde. Olika mediciner olika tider..........

Idag var vi ett gäng som hjälpte pappa att riva båtställningen, sen var det dags för cleaner och polering av båtskrov. Tobbe, Ewa, Sofia och Linus kom och var med. Alla jobbade på bra. Jag rev båtställningen och montera mantåg, polerade överyggnaden. Alla de andra jobbade med skrovsidorna...........mycket fin blev hon.



Pappa körde hem båtställningen som vi hjälpte honom att plocka in i förrådet hemma hos honom.



Sen satte vi oss på gången hemma hos mamma och pappa och bara slappade ett tag i solen. Hade lite smörgåsar kvar så jag gjorde en köttbullemacka åt mamma. Hon hade inte ätit på hela dagen. Hon satt ute ett tag och blev nog lite gladare i sinnet...............

Sen full fart hem, middag på trappan och ett glas vin. Pratade med Janne ett tag i luren, sen var det nog rent av telefonterror hela kvällen. La mig tidigt i sängen och somnade direkt, hon var nog inte mer än halv tio............

Nu är det onsdag, lill-lördag och jag har en hel del att göra idag.............jobb, privat och sen för klubben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0