En stund i garaget och..............

En stund i garaget och kände lugnet komma i kroppen. Tänka sig att det är där som man kopplar av, bland bilar och annat. Igår var det inte Svarten som det arbetades med, men hon fick en puss av mig. En bil att älska !!!! Var i garaget och målade foder/bräder. Musiken på hög volym och bara den där fina känslan spred sig av att vara på rätt ställe vid rätt tillfälle för välbefinnande. Här finner man styrka och ro...........
 
'
 
Uppe tidigt igår morse och tvätta, städade huset, målade fasaden ute i regnet. Efter ett par timmar var man blöt som en turstig alkoholist. Blöt på ryggen! Kläderna i tvättmaskin och sen en riktig lunch. Sen var det bilen till återvinningscentralen, ett ställe där man träffar goa vänner. Mingelställe en helgdag nummer 1...............träffade tre vänner på den lilla stunden vi var där.
 
Sen ringde pappa och idag är det täckning av båten som gäller. Ska åka om en timme och kämpa med att bygga ställning och fixa pressen. Förra året när vi kom var båten helt full av höstlov. Skitig och eländig. Vi får se hur dét ser ut idag. Bara inte regnet kommer in över Mälardalen. Men man har vant sig, man bryr sig knappt! Igår målade jag fast det regnade. Man bara måste för att bli klar någon gång. Sommaren har ju inte bjudit på några bra målardagar denna somma iaf.
 
 
Förra årets arbetsdag hos pappa..........
 
Pappa Sandhamn 2010, mycket fint att minnas.....................
 
Nu är det mest Corvetterna som gäller. Båten är mer eller mindre dissad!
 
Pratade med vänner igår som drar till Florida framöver. Vet inte om jag är avundsjuk eller inte. Jo, kanske lite om jag bara var lite mer flygfärdig så skulle jag nog också lyfta från mitt bo. Hörde att vissa är mer flygfärdiga och njuter av livet på annan ort i värmen, och det gör de rätt i! Jag går hemma på min bakgård och drömmer.
 
Vad ska det bli av mig ???????
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0