Ta´t lugnt, ta en toy!

Ta´t lugnt, ta en toy! En slogan från sjuttiotalet. Men den är bra än idag. Svårare att leva upp till den bara. Nu gäller det att inte bänna ut sig, eller att köra huvudet i väggen. Utbrändhet leder inte till något...............
 
 
Kvar kan man stå där slutkörd och övergiven. Ensam och utan orken att göra något kul. Vem vill ha det så ? Inte vill jag ha det så iaf.
 
Jag vill ha energi och glädje, livet ska vara kul/roligt att leva. Man ska njuta av det. Nu fick jag ett samtal från Norge att jag måste ta det lugnt. Men det är lätt att säga, svårare att leva upp till. Hittade kort från sommaren 2011, det är så här man ska ha det.
 
 
 
eller som ...........
 
 
Annars kan det hända saker med en som man inte vill ska hända. Utbänd, tillknycklad, ensam och utan energi till att göra något roligt.
 
Min gamla Nissan, hösten 2010.....
 
Nä .............nu drar jag i handbromsen.
Det bli inget besök i klubblokalen, jag ska ta hand om mig själv efter jobbet idag!
 
Nu ska jag ha en bra dag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0