En bra lördag............

En bra lördag hade jag igår. Älskar att bara VARA, vi gjorde massor fast under lek, skoj och inspiration. Inga måsten på hela dagen! Det är bra för själen att slippa måsten. Solen lyste från en klarblå himmel hela dagen till sin och MIN fördel. Jag älskar solen också! Jag älskar gårdagen! Jag älskar MYCKET!
 
På min gamla Toyota fick jag anmärkning att skyddsbälgen var trasig på vänster drivaxelknut fram, och det lätsom fan om bilen när man svängde. Ljudet blev bara värre och värre. Gamla Toyotan passar så himla bra som vinterbil så jag hade bestämt mig för att besiktiga den inför vintern, så vad göra? Jo, vi åkte till Biltema och köpte en ny skyddsbälg och lite annat.................de har universalskyddsbälgar som är delade så man slipper ta bort drivaxeln. Man bara klipper till rätt storlek, monterar dit bälgen, limmar ihop den och drar till spännband runt bälg och axel. Sen får vi se hur länge det håller  ;-) ;-) ;-)
 
 
Tankade Transporten och fick ihop till en handboll .....till !!!!!
 
 
Sen var det hem till lite sol och mecking på garageuppfarten..............så mysigt!!! Vi fixade till anmärkningen på skyddbälgen vid drivaxelknuten.............satte dit en ny!
 
 
.............och sen så fixade vi handbromsen. Förrförra helgen rev och renoverade jag handbromskonsolen på Corvetten och igår på Toyotan.
 
Förrförra helgen limmade jag fast handbromkonsolen på fästena, efter att dragit alla kablarna till högtalarna bak i Corvetten. Det var då jag senare letade efter min hantel som jag inte hittade då den fick arbeta som tyngd åt limningen.............
 
 
.............igår rev jag handbromskonsollen på Toyotan, känns som jag kan det här nu!  ;-)
 
 
Sen slipade jag ner motorhuven och vi lackade huven till Toyotan matt svart!
 
 
och dekaltrimmade motorhuven !!!!   :-)  :-)  :-)
 
 
Bild före lack..............
 

 
Sen kom det regn som VANLIGT denna sommar och då gick vi in i garaget och tog oss en stänkare!
 
 
 

 
 Idag är det söndag och förkylningen är kvar. Hade feber i natt och en otroligt nästäppa, ingen träning för mig denna helg. Det känns surt! Det känns tråkigt!
 
Tror att jag kanske ska köra ut Svarten i solen idag en stund............har en sådan lust att limma gummilisterna på den! Vi får se vad som händer......................en söndag som denna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0