Sommarvärmen kommer åter..................

Sommarvärmen kommer åter..........likaså regnet. regnet släpper inte fästet om oss. I går morse var jag ute på en morgonpromenad/jogging och sen vart det lite tid i gymmet vilket visade sig vara för tidigt gjort. Förkylningen finns kvar och jag är helt orkeslös!
 
Men vilken sommar det var igår, varmt och skönt i luften. Tog en kvällspromenad i värmen och mörkret.
 
Igår bokade jag fyra tider hos bilprovningen, bilar som ska besiktigas.....................då kom!
 
Då kom längtan och tårarna sved i ögat på mig när jag ser att Svarten har körförbud! Körförbud låter så hemskt. jag som bara längtar till att få köra ut henne och ratta henne till någon trevvlig träff. Jag vill få hennne klar. Nu är jag riktigt sugen på att få dit gummilisterna, taket och huven. Sen är det bara att tuta och köra. Blev faktiskt riktgit på nytt sugen att göra klaart det helaa och har lagt upp en plan. SKa fråga Micke en kille om han skulle kunna tänka sig vara med och vara mentor när jag limmar det hela. Han är så noga och har alltid kloka tankar om det mesta. Dessutom verkar han ha tålamod som bara den bästa kan ha, och tålamod är något jag inte har till pillrigt arbete.
 
2010-09-09 tog jag bort alla gummilister. Det är precis två år sedan............inte klokt! Jag måste nog verkligen ta tag i mitt lilla/stora projekt. Min älskade pärla.
 
Det är på dagen precis två år sedan pappa hjälpte mig att ta bort listerna runt rutramen då jag gråtande hade ringt min pappa och sagt att ¨jag tror hela ramen runt fönstret är rostigt¨!. Jag hade tillbringat kvällen innan med att börja montera ner bilen själv efter höstcruisingen med klubben 2010 inför lackeringen. Det är då jag upptäcker min genomrostade rutram, men nu är allt klart och gummilisterna ska dit. Sen kan jag boka bilprovning till den också :-)  :-)  .-)  :-)
 
Måste ringa en kompis i klubben idag då han var med och körde sönder min bil i drömmen, men vad gjorde det jag fick låna en av hans så det var inga större problem ;-)  tänk vad man kan få ihop det i drömmarnas värld..............
 
Ha ne bra dag......................kanske LISSMA i kväll om väder och vindar tillåter det!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0