Wow vilken lördag!

 
Wow vilken lördag! Japp!!!!  Vilken lördag det blev! Vi trotsade regn, blåst och kyla. Lika positiva till det hela ändå, men visst hade en fin höstdag med sol och klarblå himmel smakat lite bättre i våra sinnen.
 
 
Var uppe klockan fem på morgonen och fixade det mesta, utom att blogga. Körde fram bilen klockan sju och sen hämtade vi Pilen, Jerka, Janne, Anden och sen min underbart positiva pappa. Jag hade bestämt mig långt i förväg att jag skulle köra och fixa så att dagen blev till det bästa på alla tänkbara sätt. Grabbarna skulle självklart få ta sig en eller flera öl. Hade en sådan otroligt tur att vi kunde köra pappa ända fram till VIP-entrén och även parkera i närheten. Vi hade VIP-biljetter till STCC finalen på Solvalla. Så otroligt trevligt!! Hade läktarplats på Stallbaksläktaren och det var där det hände flest saker. Hade en otroligt bra utsickt över banan och några härliga kurvor som bilarna skulle klara av att ta. Här körde av och tappade elller hämtade upp plaseringar i ledet. Vi hade mat, dryck och kaffe i VIPtältet och framförallt lite värme. Men vilken dag ändå!! Så´n upplevelse...............bilar på Valla. Många hästkrafter men inga hästar..............
 
 
 
 
 
 
 
 
Denna kurva var rolig att beskåda och Camarokillarna bjöd verkligen på sig själva. Pjäxan i pannrummet, som man kan säga. men visst hände det saker.......
 
 
Ett grymt häftigt fyverkeri avslutade hela dagen. Då hade vi tittat på Carrera Cup, Camaro Cup, Clio Cup och STCC..................
 
 
Efter alla biltävlingar var det mingel i VIPtältet. Mycket öl och vin fyllde grabbarnas magar, jag fick nöja mig med Loka och glada skratt. Vi hade det riktigt gott tillsammans ett gäng på tretton grabbar och jag. Körde sen hem pappa, Janne, Anden och sen Jerka. Vilken otrolig dag....................har svårt att smälta allt ännu. De visade lite på sporten igår och att se bilarna när de kör på TV är verkligen uselt mot att vara där och se det ¨live¨............skillnaden är enormt stor. Doft, ljud och allt. Alla sinnen är med..............jag lovar. Så underbart!!
 
Sitter nu och njuter av te, kaffe och bloggandet. Ska snart sadla om och köra en höstcruising med Ove idag till Strängnäs. Köra ut Corvetten och njuta av söndagen.......måste vara hemma klockan två då det är telefonmöte med styrelsen........full fart idag oxå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0