Kan nog inte lägga av iaf...........

Kan nog inte lägga av iaf.......................tänkta lägga av med mitt bloggande. Hade i mina tankar att jag skulle sluta och blogga helt, men så läste jag i en av mina tidningar om Hälsa och välmående att många mår bättre om de bloggar. Att vissa personer känner sig tillfreds om de får skriva av sig. Det är ju det! Ja, just det! Det som stämmer på mig......det är ju JAG! Jag mår ju bra av att sitta med mitt bloggande och kaffemuggen på morgonen. Nu har jag inte bloggat på två veckor och jag känner mig lite ¨vingklippt¨ - det fattas liksom något! Känns roligt att det finns de som dessutom tycker om att läsa mitt bloggande och mina tokiga tankar både hit och dit. Jag ska nog sätta fart igen! Här kommer en liten hälsning till min dagbok på nätet! En sammanställning av mina fjortondagar utan dig!!!!Det är mycket ego på mig just nu. Träning och välbefinnande ligger som högsta prioritet. Jag, jag, jag........................
 
 
 
 
 
Igår var det en helt fantastisk, fredag den 5e april................jobbade, handlade massor av kläder, satt i solen bland massor av människor som stressade runt i ett centrum, hittade mitt drömjobb. Där skulle jag vilja arbeta! Har alttid drömt om att köra bärgningsbil och där kör en kille upp i precis en sådan bil ochi ett sådant företag som jag skulle kunna tänka mig att jobba åt. Cool bil, cool färg och cool vardag!
 
 
Snygg bil parkerade brevid min pärla när jag var och handlade kläder- Köpte tre par jeans, fem linnen, fyra tröjor, träningskläder, två bikini, solglasögon och lite annat.
 
4e april: Jobbade, sen drog jag till gymmet och tränade en timme. Hem och bytte bil, drog till Hässelby och köpte ett vitrinskåp till mina 1:18 bilar. Passade på att hälsa på mamma och pappa. Pappa hade köpt ett vitrinskåp också. Ett vitrinskåp till sina 1:18 bilar. Bara det att hans kostade mer, typ två nollor till efter min summa på inköp på vitrin. Fint som bara den vart det hos pappa. Jag hjälpte dessutom mamma och pappa att möblera om och fixa lite i deras allrum med bokhyllor och annt. Det blev riktigt bra. Pappa har tyvärr så otroligt ont i ryggen, den stackaren.
 
 
 
 
3e april: Alla sjuka på jobbet. Fick lov att både öppna, stänga, laga mat och städa. En heldag liksom! Drog sen till gymmet och körde ett styrkepass på en timme. Det vart som ett bra avslut på dagen.
 
 
 
2a april Jobbat heldag. Öppnat, stängt, lagat mat och städat. Helt slut i hela MIG! Behöver tanka .....
 
 
1a april Löptränade på morgonen. Tog halvmilen och det gick otroligt bra. Har en trimmad motor inom mig iaf. Den ska bara köras in lite då och då. Framförallt efter en längre tid avställning. Man har inte precis löptränat så mycket denna vinter. En hel del promenade har man ju tagit, så lite konditionsträning utomhus har man väl haft. Lite skidåkning blev det också, denna vinter. Fast jag sörjer liteöver att jag inte njutit mer av turerna i skidpåret. De kunde ha blivit lite oftare. Nu njuter jag av solen..........satt i solen fram tills jag fick sms om att mina kolleger är sjuka i morgon och jag blir ensam med någon vikarie. Vet ej vem? Åkte och handlade mjölk när solen mattades av och hämtade två paket på posten. Paket till mig! Jippiiiiii.....
 
Vi hade +40 grader i solen. Provade att sola i bikini och det GICK!
 
 
Två 1:18 bilar till mig. 
 
31a mars Löptränade och sen så satt jag och njöt i solen och av solen hela dagen. Gjorde inte många knop denna dag.
 
 
30e mars Var ute halv åtta och rensade sly på tomten. Rensade ur växthuset och gjorde fint där. Nu kan man sitta där och njuta bland mina vinrankor och annat. (annat kan vara jordgubbar, spindlar och småkryp)
 
Städat i växthuset.
 
Jag njuter i solen, solstolen är framm NU!!!!
 
Första jordgubbarna för i år............
 
Citronträdetblommar...........
 
Katten njuter också av livet.............
 
Våren är på gång, jipiiiiiii.............
 
29e mars. Var uppe klockan fem och fixade morgonrutinerna. Drog hemifrån klockan sex för att vara i Huddinge klockan halv sju. Jag, Tobbe, Roffe, Örnen och Jerka drog till Jönköping och Elmia. För första gången i mitt senare del av livet som jag ätit frukost på Mc Donalds, men det var riktigt gott faktiskt. Helt okey! På parkeringen utanför stog min nästa bil (kanske), tror att den skulle vara lite rolig att ha!
 
 
Var sen i Jönköping kvart i tio, parkeradeoch hade fem minuter i kö innan de öppnade. Yes! Vi var bland de första som kom in. Man ser allt så otrligt bra när det inte är så mycket folk där. Var med om avteckning av flera bilar och hittade en fin Corvette-monter, fina bilar och häftiga bilar. Ja ALLLT! Allt finns där, samlat! Avslutade dagen med extra varv uppe på ljud, älskar verkligen att gå omkring på mässan och bara titta. tyvärr finns det inte så mycket för oss tjejer att vila ögonen på. Vilket år kommer de ha lite snygga män som står och kråmar sig i en bilmontern som vi tjejer kan vvila ögonen på? Bara brudar överallt och en rosa hink med tvättsaker.......Åkte från mässan halv sex, stannade i Linköping och åt otroligt god middag på en finare restaurang. Sen somnade jag. Oooooooooops! JAg somnade i Jerkas stora fina bil. Satt i baksätet med Örnen och Roffe och oooops, så somnade jag. Mätt och belåten som ett litet barn. Jerka gjorde sen en tvärbromsning, eller så var det bensinstopp för då vaknade jag och tanken på bilen var tvärtom. Jag förstår Helene, han leker med ta fatt med bensinstationerna tror jag!
 
 
 
 
28e mars Morgontemperatur-8,9 och jag kunde inte låta bli att ta mig en morgonpromenad i det fina vädret. På jobbet idag ska vi ha lekar för barnen. Ägg-lekar. Jag fixade priser till vinnarna i de olika grupperna. Jobbade fram till halv fem och sen drog jag till gymmet. Tränade styrketräning i en timme, handlade påskägg på vägen hem och gömde i huset. Den ska Tobbe få leta efter i morgon. Såg den första Amerikanaren idag, en stor en med cabben nefälld och med mycket dunka, dunka ljud från. Den passerade min skola..........jag längtar till sommaren.
 
 
27e mars Morgonpromenad i dis och dimma. Såg inte mycket. Men ack så fiiint ändå! Jobbat heldag och hittade första vårtecknet - en fjäril! Drog sen till Sundbyberg och avslutnong i klubblokalen med Corvetteklubben. Kunde dessutom köpa nya skruvar till motorhuven så jag kan sätta tillbaka den på C3an.
 
 
 
 
Smörgåstårta i klubblokalen.
 
Nya skruvar till motorhuven.
 
Pappa fick en ny kepa!
 
Jag fick en ny 1:18 bil med posten.
 
26e mars Jobbat och sen styrketräning på gymmet. En bra vardag, om det hade varit juni hade det varit Lissma....
 
25e mars Börjar veckan med att vårda mig själv. Tog milrundan och sen hem till ångbastu och en god smothie innan jag åkte till jobbet. Efter jobbet åkte jag hem och slappade. Allt var klart......
 
Älskar vädret vi har just nu!
 
Morgonkyla och morgonsol.
 
Ångbastu efter milrundan och min fina Alovera-växt.
 
Smothie till frukost.
 
Grannen röjer skog så vi får mer kvälls-sol! Mycket bra!
 
24e mars En dag hemma på tomten med sol och tomtarbeten. Skottade av all snö som fanns på altanen så att det smälter undan och att man kan vara där utan skor! Softade hela dagen. Njuter av solen och mår gott.  Vid tvåtiden åkte vi till Bromma och grattade mamma med alla barnbarn, utom Maria.
 
Vårvägar ?????
 
På väg.......till middag i Bromma.
 
Påskris till mamma.
 
Påskliljor till påsk.
 
Påsk hos mamma. Middag och påskgodis!
 
23e mars Var uppe tidigt och gjorde alla MÅSTEN. Planerade allt som skulle in i kalendern. Det är snart dags för alla träffar med klubben och andra planeringar som tillhör våren. Längtar till att Maria ska komma hem. Pratade med henne och hon har +27 grader om nätterna och njuter av sitt söderhavsliv. Dyker, festar, bestiger vulkaner, badar i vattenfal och arbetar.
 
Maria i Karibien.
 
 
22 mars Morgonpromenad och städat huset. Sen arbetat och kört hårt. Hem och öppnade en flaska vin och somnade på soffan.
 
Powerwalk i sikte......
 
21 mars Tuff dag på jobbet. Saknas personal och allt som ska fungera. Hade möte ihop med min chef för nya förskolebarn. Det gick bra. Jobbade på och när jag kom hem från jobbet så tog jag en hälsopromenad. Man mår så mycket bättre. all stress rasar av en liksom. Igår var jag hemma hos mamma och grattade henne på födelsedagen. Hon bjöd oss på restaurang i Solna. Pilefors var också med. Han gör att man blir så glad. Man blir glad av Pilefors och hans underbara humor. Vilken man han är! Sprider så mycket glädje.....
 
 Köpte lite påskblommor till mamma.
Pappahade köpt en ny 1:18 bil....
 
Pappas 1:18 bil, present till sig själv på mammas födelsedag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0