Söndag i december

Söndag i december. Vaknade innan fem och låg i sängen och lyssnade på Spotify en stund. Mysig musik i öronen. Sen vart jag så kaffesugen och fick lust till att göra en massa saker. Satte igång att steka strömmin, göra rischoklad occh knäck. Tvättade och körde torktumlaren samtidgt. Hittade mycket tvätt i marias lägenhet, körde sju maskiner under lördag em och söndag fm.
 
 
 
 
 
 
Klockan nio var allt klart.............
 
Hoppade in i duschen och bestämde mig för att hjälpa mamma och pappa idag. Åkte förbi affären och handlade lite sen körde vi igång med julstök hemma hos de.
 
 
Stoppade in skinkan i ugnen och drog på gran-jakt! Hittade en fin för 600:- som hittat i in lilla värld då man går ut på tomten och hugger en...............har köpt gran en gång i mitt liv. Planterar granar på tomten istället som får växa upp och bli lagom stora.............
 
 
Pappa och jag fixade utegranen. Han gör en sista inspektion om allt är bra !
 
 
Jag bar upp en gran till övervåningen och monterade ljusslinga i den. Mamma får pynta med kulor och änglar sen. När granarna var på plats fixade jag lite knäck. Så roligt att pappa kom och knuffade undan mig och ville hjälpa till. Det är jul-mys det! Så underbart !
 
 
Mamma och jag griljerade skinkan..............hoppas den blir god nu!
 
 
Mamma hade kokat Tomtegröt som vi åt med kanel och sirap, Jag ska ha sirap på gröten och inte socker.
 
 
Efter gröten kom det fram andra godsaker på bordet........
 
 
 
 
 

Sen tog pappa fram en så fin bil i skala 1:18. Jag som alltid velat ha en i skala 1:1 sedan jag var sjutton år. Nu står det en i skåpet och tankarna på att förverkliga drömmen kan kanske gå i uppfyllelse en dag. Jag får skriva till Tomten och uppdatera min önskelista.
 
Granen står nu ute i mörkeret och lyser upp kvällen. Så julmysigt!
 
 
Pappas fina blommor från i fredags. Blommor från Janne och Marie. Amaryllisen från Nutte och Maria, som blir så fin.
 

Åkte hem till fattigdom och elände. Tvättmaskin ville bli motionerad igen och ute är det mörkt och varmt. Var är all snö??? Jag vill ha snö!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0