Vänner...........

Vänner är det bästa man kan ha! Är så glad över mina vänner, både gamla vänner och nya vänner.
 
Lördag morgon skickade jag in skinkan i ugnen klockan sex, skinkan på sex kilo :-)
 
 
Körde ett träningspass i regnet...........löpträning. Varmt, svettigt och blött !
 

Är också så glad över att Maria är hemma från sin resa världen över, att hon kom hem till Jul! Gjorde Tomte-gröt till henne efter löpträningen.
 
 
Efter frukost blev det julhandling i området Haninge. Var ute och trängde mig med alla människor och för en gångs skull fick jag känna på att vara fattig. Mina pengar är slut, hade bara femton hundra kvar som skulle räcka fram till lön och jag skulle handla en hel del. Femton hundra i kontanter............fatta känslan när du ser att du bara har sex hundra kvar i plånboken och sen tre hundra och du ska handla mera och du vet att du måste ha det och det och det. Så jävla nyttigt att bara ha en viss summa och inte bara dra kortet, för det var ju tomt trodde jag JA! Sen visade det sig att jag redan hade fått lön så där gick jag runt på min julshopping med femtonhundra i kontanter och hela lönen på kortet...............fattar du vad snopet när jag upptäckte det nu på morgonen. Skulle kolla hur mycket jag hade kvar nu på morgonen eftersom jag ska till Stockholm på julmarknad idag, och så hade vi fått lön den tjugonde. HAR PENGAR! Drar på julmarknaden idag med hela släkten.................så jävla lycklig igen!
 
 
Efter julhandling blev det glögg, pepparkaka och paketinslagning och med vänner i luren/örat som förgyller tillvaron.
 

Fixade lite sill och griljerade skinkan..............
 
 
 
På kvällen blev det slappa med Maria i soffan...........hon och jag låg under var sin Amerika-filt och kollade på repriser av Så mycket bättre.......
 
 
och ett glas vin.....
 

Min blogg liknar mer än mat-blogg än en Corvette-blogg............SORRY..........men om maten är klar till jul så har jag mer tid för garaget och träningen i mellandagarna. Detta eftersom man brukar inte göra så mycket ny mat efter julafton, brukar finnas kvar som man säger, det är då man längtar till pizza, hamburgare och Tacos.
 
Nu söndag morgon har jag fixat strömmingslag och ska lägga in strömmingen. Får se om jag hinner med en löpträning innan julmarknaden i Stockholm............
 
 
Ha en bra dag............GOD JUL
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0