Efter regn kommer solsken...............

Efter regn kommer solsken, eller vad är det man brukar säga?????? Igår var en dag fylld av ljus och solsken fast det snöade nästan hela dagen.Var ute och letad vinterståndare hela dagen, sorterade och jämförde. Tittade på knoppar och pratar om att träden/vinterståndarna bara behöver lite vårvärme så slår knopparna ut. De står i startgroparna liksom startande på dragracingbanan. Vid gult sken, tredje lampan gasara knoppen och slår sen ut på någon dag i den sköna vårvärmen De finns redan där. startklara..................alltså knoppen. Vinterståndarna står där och längtar på snösmältningen så att deras frön sprids med smältvattnet från snön. Naturen är så imponernade. Var hemma på min tomt med alla barnen och plockade de sista vinternståndarna lekte och körde kull. Hur bra dag som helst ute i snön mellan halv nio och tolv.
 
 
 
 
  
Dessutom fick jag kontakt med billackerarna och där fanns det inga problem! Vi kör på måndag nästa vecka, då ska motorhuven in............så härligt. Det var nog det bästa på länge. SVårt med tid ibland eller man skyller på annat, ja så gör jag ibland. Men nu tog jag tag i det hela och ringde honom och han kunde tänka sig ta tag i motorhuven redan i nästa vecka. Hur bra som helst!
 
 
Nu får bilen stanna hemma och bara huven åka till lackeraren!
 
Sen hade jag lilla julafton, paket med posten och mycket var det i den påsen!
 
 
Klockan två i natt vaknade jag och läste Maria blogg och vart så glad, somnade sen om och vaknade av att jag blödde näsblod. Sprutlackerade hela badrummet så jag fick börja städa badrummet nu på morgon. Kanske ett litet rop på hjälp från kroppen, att jag behöver ta det lite lugnt??? tror kanske inte på det, elle vill inte höra på det rättare sagt!
 
Nu ska jag hoppa in i duschen och sen är det ett par timmar ute som gäller idag............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0