Sportlov på jobbet!

 
Sportlov på jobbet! Så mysig morgon var det igår morse. Ute var det minus sexton grader och det nöp lite i kinden. Solen var på väg upp vid sju och livet var strålande. Kommer till jobbet och redan kvart i nio ville de första barnen gå ut och leka i snön med mig. Var ute och åkte pulka före i nio i trettongraders kyla. Det var då jag kom på det! Fixa varm choklad med vispgrädde på Trangiaköket. Barnen gillade ideén så vi satt ute i snön och värmde choklad samt vispade grädde medan solen värmde........
 
 
 
 
Gott, gott i gott, gott!
 
Sen lagade jag laxfilé med potatis och sås.Efter det tog jag med mig alla barnen till ishallen för att åka skridskor. När jag kom hem från jobbet tog jag milrundan som en power-walk promenad. Kom hem helt svettig och slut. Lite god middag och sen mys i soffan!
 
Nu är det redan onsdag och jag vet inte vad som ska hända i dag mer än att solen ska komma upp på himlen.
 
Sol, sol. sol
 
 
 
 
 
Snart sommar igen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0